فرماندار سلسله: برگزاری انتخابات سالم موجب اقتدار نظام می شود

خرم آباد (پانا)- فرماندار سلسله گفت: باید با برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار سلسله: برگزاری انتخابات سالم موجب اقتدار نظام می شود

شریف خسروی روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات اجرایی فیروزآباد در سالن جلسات فرمانداری، عنوان کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم و شایسته در شهرستان تلاش کردیم که محل ستادها را در جاهایی تعیین کنیم که گره های ترافیکی در شهرستان ایجاد نشود و محل برگزاری سخنرانی نامزدها در ۲ مسجد شهرستان تعیین شده است .

وی تصریح کرد: دادستان نیز با فعالان مجازی جلسه ای برگزار و آنان را نسبت به چگونگی فعالیتشان در ایام انتخابات توجیه کرد و تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا شهرستان در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

وی افزود: همه ما گرایشات انتخاباتی داریم اما باید از این جایگاه و سرمایه ای که نظام برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده سوءاستفاده نکنیم.

فرماندار سلسله گفت: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و به عنوان اعضای هیات اجرایی معرفی شده اند، مورد اعتماد و امین می باشند، باید با رفتار و کردار شایسته خود کاری کنید که اعتماد از مردم سلب نشود.

خسروی بر لزوم گشت زنی مرتب و روزانه نیروی انتظامی به عنوان مجریان تامین کننده امنیت انتخابات از ستادهای انتخاباتی و سطح شهرتاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی باید به طور منظم تحرکات ستادها را رصد و در صورت مشاهده اعمال خلاف قانونی همچون پاره کردن بنرها و پوسترهای نامزدها و یا صحبت های تنش زای نامزدها، استفاده از بلندگو در درب ستادها را گزارش و اقدامات لازم را برای برخورد قانونی صورت دهد.

وی تصریح کرد: باید از مسائل قومی و قبیله ای و حب و بغض های طایفه ای پرهیز کرد چرا که وجود چنین اخلاق هایی آفت برگزاری انتخاباتی سالم است، دستگاه های اجرایی، امنیتی، سپاه و بسیج باید آماده باش بوده و اجازه چنین رفتارهایی که اقتدار نظام را زیر سوال می برد به طرفداران نامزدها ندهند.

وی گفت: باید با پشتوانه دستگاه های قضایی و امنیتی، امنیت شهرستان در این ایام بیش از پیش حفظ شود و در فضایی که در اختیار داریم اعتماد مردم را جلب کنیم.

فرماندار سلسله با اشاره به تعرفه های شهرستان، گفت: ملاک توزیع تعرفه، انتخابات سال ۹۴ است، و باید به محض اینکه متوجه شدید که تعرفه شعبه به ۲۰ درصد رسیده ست مجددا تزریق کنید.

خسروی بیان کرد: نباید تعرفه از شعبه ها بیرون رود، اگرچه این کار تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد اما باعث می شود که وقت ما در هنگام شمارش آرا گرفته شود بنابراین در صورت مشاهده چنین مواردی باید فورا اطلاع دهید تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

دادستان سلسله نیز با تاکید بر لزوم اصل بی طرفی در انتخابات پیش رو از سوی مجریان برگزار کننده و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، گفت: گرچه هرکسی به عنوان یک شهروند حق رای داشته و گرایش به نامزدی خواهد داشت اما بیان کردن عقیده و یا برگزاری جلسه برای کاندیدای خاص و شرکت در جلسات از سوی هرکدام از ما قابل اغماض و چشم پوشی نبوده، جرم محسوب می شودو برخوردهای قانونی لازم با فرد خاطی صورت خواهد گرفت.

محسن همتی افزود: انجام چنین رفتارهایی توسط مجریان انتخابات و مسوولان دولتی، اجحاف در حق نظام است باعث بدبینی مردم نسبت به نظام می شود و قابل اغماض نیست.

وی خاطرنشان کرد: مطابق ماده های ۶۰ و ۷۹ قانون انتخابات، اعلام نظر و طرفداری هیات های اجرایی و نظارت خلاف قانون بوده و جرم محسوب می شود.

همتی افزود: به کسی اجازه نخواهیم داد که امنیت شهرستان را خدشه دار و اعتماد مردم را سلب کند، از مجریان برگزار کننده انتخابات انتظار داریم با رعایت قوانین، به برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری در شهرستان اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار