ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها چه بود؟

تهران (پانا) - عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت معیارهای شورای نگهبان در همه ادوار چیزی غیر از قانون نبوده و نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها چه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف روز یکشنبه در گفت وگویی درخصوص معیارهای احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس اظهار داشت: معیارهای شورای نگهبان در همه ادوار چیزی غیر از قانون نبوده و نیست.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس شرایطی را باید داشته باشند و البته موانعی را نباید داشته باشند که همه این موارد در ماده ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس آمده است که شورای نگهبان هم براساس همین کف شرایط قانونی که در قانون انتخابات آمده، همیشه به بررسی شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس پرداخته است.

طحان نظیف با بیان اینکه ما در قانون جناح‌بندی و سهمیه‌بندی حزبی نداریم، تصریح کرد: طبعا شورای نگهبان هم نباید به این موضوع (داشتن نگاه جناحی) ورود کند که بنده هم به عنوان جوانترین عضو شورای نگهبان شهادت می‌دهم که واقعا ملاک این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها قانون بوده و گرایش سیاسی اشخاص در بررسی صلاحیت‌ها ملاک نبوده و تاثیری نداشته است.

وی تاکید کرد: جریانات سیاسی و داوطلبان نمایندگی مجلس رقابت خودشان را برحل مسائل اساسی مردم و مشکلات معیشتی مردم قرار دهند.

دست هر داوطلبی که بتواند مشکلی از مشکلات مردم را حل کند را می‌بوسیم

عضو حقوقدان شورای نگهبان عنوان داشت: هر داوطلبی از هر طیف سیاسی که بتواند مشکلی از مشکلات مردم را حل کند ما دست آن داوطلب را می‌بوسیم.

طحان نظیف با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۷ هزار نفر در این دوره از انتخابات اضافه کرد: این عدد در طول چهل و یک سال گذشته بی‌سابقه است.

وی همچنین درباره رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها گفت: در این دوره از انتخابات شورای نگهبان تاکید ویژه‌ای بر بحث سلامت اقتصادی داوطلبان داشت که مطالبه جدی مردم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار