احداث ناحیه صنعتی در تازه‌شهر با ظرفیت ۵۰ واحد تولیدی آغاز شد

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی «تازه‌شهر» سلماس، گفت: این شهرک صنعتی دارای ظرفیت استقرار ۵٠ واحد تولیدی است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
احداث ناحیه صنعتی در تازه‌شهر با ظرفیت ۵۰ واحد تولیدی آغاز شد

علی عبدلی افزود: واحدهای فعال در زمینه برق و الکترونیک، نساجی، صنایع غذایی، سلولزی، فلزی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، واحدهای کارگاهی و خدماتی، تصفیه‌خانه فاضلاب و امکانات زیربنایی در این ناحیه مستقر می‌شوند.

وی اظهار داشت: ٢۵ هکتار برای راه‌اندزی این ناحیه صنعتی در نظر گرفته شده و برای تجهیز زیرساخت‌های آن ١۵٠ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: زمین این ناحیه به شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی تعلق دارد و امکانات زیربنایی آن از جمله آب آن تامین شده و مابقی امکانات نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مهیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سطح استان، گفت: از یک‌هزار و ۳۶۹ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هماکنون بیش از ۵۰ درصد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کند.

«عبدلی» افزود: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده‌است.

وی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.

«تازه‌شهر» با ۱۰ هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر سلماس قرار دارد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان در اختیار شهرک‌های صنعتی بوده و ۲ هزار و ۲۰ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده‌است.

در حال حاضر ۲۵ واحد از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان در مساحت بیش از ۶۵۰ هکتاری فعال بوده و بنگاه‌های تولیدی در آنها مشغول تولید محصولات مختلف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار