آئین افتتاحیه دبستان شش کلاسه مولود اسلامیه خیرساز در منطقه ۸ با حضور وزیرآموزش وپرورش

تهران (پانا) - آئین افتتاحیه دبستان شش کلاسه مولود اسلامیه خیرساز در منطقه ۸تهران با حضور محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش وپرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاحیه دبستان شش کلاسه مولود اسلامیه خیرساز در منطقه ۸ با حضور  وزیرآموزش وپرورش

همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، آئین افتتاحیه دبستان شش کلاسه مولود اسلامیه خیرساز در منطقه ۸تهران با حضور محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش وپرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 و جمعی از مسئولین آموزش وپرورش، برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاح، با تبریک روز مادر، اظهارکرد: همه نظام هستی در ساختن و پروندان پدیده‌ها سهیم هستند، برخی پروراندن‌ها غریزی و بااراده خداوند صورت می‌گیرد، مانند تولید عسل توسط زنبورعسل یا شکافتن دانه و بذر گیاهان و پرورش گل و گیاه و ...، لذا هر چیز و هرکس در این جهان در تکاپوی ساختن و پروراندن است.

وی افزود: انسان‌ها نیز همواره در حال پرورش دادن هستند اما کار انسان با سایرین در پروراندن متفاوت است آنچه انسان‌ها می‌سازند تابع فهم و هوشمندی و فرهنگ آن‌ها است لذا برخی از ساخته‌ها ماندگار است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هرچند برخی در زندگی خود چیزی از خود به‌جا نمی‌گذارند اما برخی وجودشان پربرکت است و ما به چنین افرادی غبطه می‌خوریم چراکه آن‌ها از محدود فرصت‌های فانی و زودگذر دنیا بهترین استفاده را کردند و آثار ارزشمندی از خود به ماندگار گذاشتند چنانکه آثارش همواره در این دنیا و در جهان باقی ادامه می‌یابد.

عبدالرضافولادوند نیز به فضای آموزشی تهران اشاره کرد و گفت: قبل از سیستان ما آخرین رتبه فضا را داریم. حدود ۸هزار کلاس نیاز به تخریب و حدود ۷هزار کلاس نیاز به مقاوم‌سازی دارند میانگین تراکم دانش‌آموزی در تهران ۳۳و میانگین کشوری ۲۳نفر است.

او افزود: ۲۲هزار کلاس درس در تهران باید تخریب و بازسازی شوند بزرگترین امید ما خیرین مدرسه‌ساز هستند، افرادی که ۵۰درصد بار آموزش و پرورش را با تعهد مشارکتی یا تعهد ۱۰۰درصدی بر دوش می‌کشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران انسان‌سازی در تعلیم و تربیت و حمایت از نیروی انسانی را کاری بزرگ دانست و گفت: با کمک شهرداری و خیرین مدرسه‌ساز فضای آموزشی تهران بهبود می‌یابد. اولویت ما اتمام و پایان رساندن پروژه‌های مشارکتی با خیرین است.

لازم به ذکر است، دبستان خیر ساز دخترانه مولود اسلامیه واقع در منطقه سوسن آب منطقه 8 تهران، در ۴طبقه و ۶کلاس درس ساخته شده است که یک سالن اجتماعات و یک کتابخانه دارد. دبستان مولود اسلامیه با هزار و ۵۰متر مربع زیربنا در ۴۳۲متر مساحت از سوی خیرین مدرسه‌ساز برادران عبدالحامد و محمد تقی معتمدیان ساخته شده است.

این آموزشگاه به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار