اطلاعیه تامین‌اجتماعی در خصوص باطل شدن نسخه‌ها با صدور دفترچه جدید

تهران (پانا) - مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت با توجه به احتمال سوء استفاده از نسخ خام دفترچه های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی و بروز خسارت به منابع سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان، تدابیری اتخاذ شده که در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه تامین‌اجتماعی در خصوص باطل شدن نسخه‌ها با صدور دفترچه جدید

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بهروز کریمی اعلام کرد: به منظور صیانت از منابع سازمان،پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سوء استفاده‌های احتمالی، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترجه قبلی از درجه اعتبار ساقط می شوند.

وی گفت: از آنجا که ممکن است نسخ خام دفترچه های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی، مورد سوء استفاده توسط افراد سودجو قرار گیرد و از این طریق خسارات قابل توجهی به این سازمان ، بیمه شده ها و افراد ذینفع وارد شود، در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مکانیسم ممکن است در مواردی نسخه‌های دارو، آزمایش و... که هنوز توسط مراکز مربوطه مورد استفاده قرار نگرفته اند نیز ابطال و مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد شود، از این رو به منظور به حداقل رساندن تبعات مکانیسم یادشده برای مخاطبان، کاربران سیستم خدمات متمرکز دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری ها قبل از تعویض دفترچه در صورت مشاهده نسخ استفاده نشده موضوع را به بیمه شده اطلاع می دهند.

مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی همچنین از بیمه شدگان خواست حتی المقدور پس از اتمام تمامی برگهای دفترچه و بهره برداری از آنها در مراکزی از قبیل داروخانهها، آزمایشگاهها و ... اقدام به تعویض دفترچه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار