خرید 6 کشتی یدک کش جدید از سوی شرکت پایانه های نفتی

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از ارتقای ناوگان دریایی و عملیاتی این شرکت خبر داد و افزود: ارتقا و توسعه ناوگان دریایی همزمان با نوسازی، بازسازی و نگهداری منظم این ناوگان با هدف توسعه و تقویت فرآیند صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی کشور انجام می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید پیروز موسوی در جریان بازدید از منطقه عملیاتی پایانه صادراتی ماهشهر، بازسازی، نوسازی و توسعه ناوگان عملیاتی را از اولویت های مهم شرکت پایانه های نفتی ایران خواند و ادامه داد: عملیات دریایی در شرکت پایانه های نفتی، یکی از فعالیت های اصلی در راستای صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی است.

وی با بیان این که جدا از فعالیت های توسعه ای در بخش خشکی، عملیات دریایی یکی از محوری ترین و اساسی ترین وظیفه شرکت پایانه های نفتی ایران است، اظهار کرد: به طور قطع در این زمینه، تخصص و تجربه نیروی انسانی و همچنین سرمایه اصلی شرکت که حدود ١٠ یدک کش ملکی است قابل توجه است.

موسوی گفت: برای رسیدگی به این مهم، دو منظر شامل ارتقا و توسعه ناوگان دریایی و همچنین نوسازی و بازسازی و توجه به سیستم نگهداری منظم ناوگانی که دراختیار داریم، به عنوان یک سیاستگزاری سازمانی مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: خوشبختانه با نظر مثبت و همکاری هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در حال حاضر خرید ٦ یدک کش مصوب شده است و ما می توانیم این تعداد را به ناوگان قدیم خود اضافه کنیم.

موسوی توضیح داد: شرکت پایانه های نفتی ایران هم اکنون حدود ١٠ یدک کش ملکی دارد که ٤٠ درصد آن با عمر حدود ٥ ساله و ٦٠ درصد آن با عمر ٣٠ ساله مشغول فعالیتند.

وی با اشاره به استانداردها و دستورالعمل های لازم برای تعمیر و نگهداری شناورهای دریایی، تصریح کرد: از آنجا که انجام عملیات دریایی از حساسیت خاصی برخوردار است، تلاش می کنیم براساس دستور العمل های سازمان بنادر و دریانوردی که هر ٥/٢ سال یک بار، تعمیرات یدک کش ها بایستی انجام شود، بحث نوسازی و بازسازی ناوگان عملیاتی پایانه های نفتی ایران را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون تعمیرات اساسی شناور «١٢ فروردین» متعلق به شرکت پایانه های نفتی ایران در داک بندر ماهشهر در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد؛ در نوبت بندی برنامه ریزی شده، تعمیرات اساسی مابقی شناورهای عملیاتی پایانه های نفتی ایران نیز انجام شود.

موسوی با اشاره به اهمیت کار عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: عملیات پهلو دهی و جداسازی نفتکش ها به طور همزمان در سه منطقه مهم نفتی کشور (خارگ، عسلویه و ماهشهر) توسط شرکت پایانه های نفتی ایران هر روز در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار