امام جمعه موقت تهران: مجلس باید در تراز مردم و شهید سلیمانی شکل بگیرد

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات پیش رو گفت مجلس باید در تراز مردم و خون شهید سلیمانی شکل گیرد .

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تهران:  مجلس باید در تراز مردم و شهید سلیمانی شکل بگیرد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی روز جمعه در خطبه سیاسی نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) تهران افزود: مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید روی کار بیاید که هم امانتدار انقلاب باشند و هم با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه های آنچنانی امضا نکند و در تایید کابینه به وزرای پرونده دار رای ندهند.
وی گفت: برخی به جای اینکه مردم را به کشور خود و انتخابات دلگرم کنند آیا وجدان و فطرت شان این اجازه را می دهد که چنین نکنند؟ مگر مرگ نیست؟ مگر بین ما و مرگ چقدر فاصله است؟ وقتی پشت به زندگی کردی و مرگ به تو روی می‌آورد باید به سمت مرگ بروی.
صدیقی با اشاره به وعده الهی که به ما پناه بیاورید، یکی از راه های پرداخت بدهی به خدا را سپاسگزاری از او برشمرد و گفت: در همه امور باید بدهی خود را نسبت به خدا پرداخت کنیم که این بدهی با سپاس انجام می شود. خداوند نعمت های زیادی به ما عطا کرده که یکی از نعمت ها انقلاب است. برخی دلدادگان به غرب سعی کردند جامعه را دوقطبی کنند و مردم را در انتخابات و فتنه ها می خواهند مقابل هم قرار دهند، همه ساله در جشن انقلاب حاضر شدیم. مردم در انقلاب و در جشن انقلاب در ۲۲ بهمن که انقلاب مردمی و انقلاب مستضعفان بود و هیچ حزبی مطرح نیست، معجزه‌آسا حضور به هم رسانیدند. جوشش مردم در بیش از پنج هزار منطقه نعمت خداست که ملت را در این روز یک پارچه می بینیم و همه زیر پرچم ولایت هستیم.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: بعد از سپاس الهی از همه کسانی که زیر سایه اهل بیت(ع) در برابر طوفان ها مسئولیت دارند و این مردم فهیم، با بصیرت، قدردان دارای دل بزرگ امام زمانی در همه شهرها به ویژه شهرهای بزرگ که افزایش حضور ۳۰ درصدی مردم را داشتیم، قدردانی می کنم که این حضور، حضور اقتدار، امید، دوام انقلاب و وابستگی به خون های ریخته شده انقلاب و بیعت با امامت و شهادت و ولایت و همچنین یکپارچگی ملت و پافشاری مقابله با استکبار است.
وی انقلاب اسلامی را انقلاب استکبار ستیز توصیف کرد و افزود: جشن انقلاب نعمت خداست و پدیده ای است که مانند عاشورا که مردم زیر چتر عاشورا می آیند، این پدیده ما هم الهی و حسینی است.
کاظمی با بیان اینکه انتخابات پدیده الهی است، گفت: مردم قبل از انقلاب نقشی در کشور نداشتند و به حساب نمی آمدند اگرچه سویدای قلب مردم امامت است و منتظر هستند امام زمان(عج) بیاید تا وقتی ندا بلند می شود یا اهل العالم انا المهدی همه تشنگان عبودیت دلشان آب می شود. ولی یعنی ملت و همه ملت یعنی ولی.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اگر امام(ره) دستور نداده بودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه باشد، ۹۸ درصد مردم به آن رای نمی دادند. جان این انقلاب امامت و ولایت است.
وی با اشاره به قسم شهید سلیمانی مبنی بر اینکه والله و الله عاقبت بخیری شما منوط به این است که دلتان با آن کشتی که سکاندار آن ولی فقیه هست همراه باشد، ادامه داد: مردم در اول انقلاب با فرمان امام(ره) جلو آمدند و مقابل تانک ها ایستادند، خون جوانان شان در این راه ریخته شد و همان موقع حضرت امام(ره) تاکید کردند ملت همیشه در انتخابات حضور یابد و رهبری هم از شما خواستند پای صندوق‌های رای بیاید و مطمئنم حضور خواهید یافت‌.

صدیقی خاطرنشان کرد: مجلس باید در تراز همین شهیدی که خدا برای شما آبرو قرار داد، یعنی شهید سلیمانی باشد. یعنی مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید روی کار بیاید که هم امانتدار انقلاب باشند و هم با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه های آنچنانی امضا نکنند و در تایید کابینه به وزرای پرونده دار رای ندهند. مسئله شورای شهر را مهم بدانند اینکه مسئله آبادانی شهرستان ها به انسان های متعهد است نه اینکه گروهی و حزبی و هر کیفیتی که هست به آن رای دهند.
وی افزود: از امام راحل، شهدا و شهید سلیمانی یاد بگیرند و قدرت داشته باشند که به رئیس‌جمهور آمریکا بگویند که ای قمار باز من در برابر تو می ایستم.
امام جمعه این هفته تهران گفت: مجلس باید در معرفت، عبادت، خدمت گزاری زبانزد باشد و به سوی زاغه نشین ها برود و از رفتن به سوی پولدار ها پرهیز کنند نه اینکه پابرهنگان را فراموش کنند؛ لذا هم قیامت، هم امانت، صداقت، شجاعت و بصیرت لازم برای نماینده مجلس ضروری است باید زمان را بشناسند و با تناسب بر اولویت ها خدمت کنند؛ قانونی تصویب کنند که دو روزه و گروهی نباشد بلکه ریل‌گذاری برای تکامل جمهوری اسلامی باشد. مجلسی که بتواند دولت را کنترل کند و مردم با آن مجلس دل ببندند و بگویند خدمات تسهیل حرکت قوه مجریه و قوه قضاییه را در این مجلس می‌تواند فراهم کند.
امام جمعه موقت تهران درباره طرح معامله قرن گفت: این یک افتضاح و رسوایی است برای رئیس جمهور رسوا و بی آبروی آمریکا که خانه‌های مردم، ملک مردم و مملکت یک ملتی را از خانه‌های خود بیرون کردند و آن را دارند بذل و بخشش می کنند و اسم آن را معامله قرن می گذارند که این معامله ای شکست خورده است.
وی افزود: طرح معامله قرن در دنیای اسلام یک حرکت جدید خیزش و انقلاب جدید به پاکرده که هدف شوم آنها به مقصد نخواهد رسید.
صدیقی گفت: اگر راجع به برف گیلان نگویم بی انصافیست مردم در آنجا گرفتارند و مسئولان زحمت می کشند اما حالا چرا؟ با پیش بینی های هواشناسی از قبل باید تدارک لازم دیده می شد امروز از مسئولین و آحاد مردم توقع داریم که گرفتارانی که در اینگونه بحران ها هستند و ما نمی‌دانیم که چه می‌کشند و نه آب دارند نه گرما و نه وسایل ارتباطی، برای رضای خدا به آنان کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار