اردبیلی‌ها 6 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

اردبیل (پانا) - دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: خیران و کشاورزان اردبیلی امسال بیش از 6 میلیارد و 220 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اردبیلی‌ها 6 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

حسین دشتی در جلسه شورای زکات که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، بیان کرد: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل، 84 درصد برای فقرا و 16 درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.
او با بیان اینکه خیران اردبیلی دو میلیارد و 228 میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کرده‌اند، افزود: کشاورزان نیکوکار استان اردبیل نیز بیش از یک میلیارد و 750 میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند.
دشتی افزود: همچنین خیران دو میلیارد و 285 میلیون تومان زکات مستحبی خود را به کمیته امداد اهدا کرده‌اند تا در اختیار مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل قرار گیرد.
دبیر شورای زکات استان ضمن قدردانی از اعضای شورای زکات استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، گفت: احیا و ترویج فریضه‌ واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.
آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه شدن پرداخت زکات در بین آحاد مختلف مردم، موجب ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و همچنین استقرار عدالت اجتماعی در جامعه خواهد ‌شد، گفت: زکات، مؤثرترین راهکار برای مقابله با فقر است که باید در برگیرنده تمامی آحاد مختلف مردم باشد.
او تشویق و تجلیل از زکات‌دهندگان برتر را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای ترویج زکات در جامعه عنوان کرد و افزود: تبلیغ بسیار مهم است و این امر نیازمند تولیدات هنری از آثار و برکات زکات در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عاملی با بیان اینکه در جامعه اگر زکات پرداخت شود، هیچ فقیری روی زمین پیدا نخواهد شد، گفت: در واقع نپرداختن زکات، زیر پا گذاشتن حق‌الناس و اختلال در وضع مالی افراد نیازمند جامعه است که همواره باید بر این مهم تاکید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار