سمپاد مهارتی برای نخستین بار در مازندران فعال می‌شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که طرح سمپاد مهارتی با پذیرش 50 دانش‌آموز برای نخستین بار در مرکز استان فعال می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سمپاد مهارتی برای نخستین بار در مازندران فعال می‌شود

کارسوق بزرگ برنامه‌نویسی رایانه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق غرب استان در مرکز استعداد‌های درخشان شهید بهشتی تنکابن برگزار شد.

علیرضا سعدی‌پور در این مراسم با اشاره به افتتاحیه سومین دوره کارسوق برنامه‌نویسی رایانه که با شرکت 31 تیم و به میزبانی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی تنکابن برگزار شد از همه عزیزان، مدیران، مربیان و دانش‌آموزان قدردانی کرد و به همه حاضران، به‌ویژه روسای شهرستان‌های غرب مازندران خیر مقدم گفت.

او گفت: «کارسوق» که معادل انگلیسی «work shop»است در واقع دوره آموزشی کوتاهی برای موضوع و مهارتی خاص است و خوشبختانه در استان مازندران در مراکز استعدادهای درخشان مورد توجه بوده است به‌عنوان نمونه فن‌آوری نانو در مرکز استعدادهای درخشان بابل چهارمین سال فعالیت خود را می‌گذراند ضمن این‌که کارسوق‌های مختلف در نوشهر، آمل، قائم‌شهر و فرزانگان ناحیه دو ساری فعالیت دارند.

سعدی‌پور یکی از اهداف کارسوق‌ها را کشف استعدادها دانست و گفت: رویکرد ما در مراکز استعدادهای درخشان، پژوهش‌محور است و برابر سند تحول، گذر از حافظه‌محوری به سمت خلاقیت، پویایی و نشاط، رسالت ما در آموزش و پرورش است.

او با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب که «آموزش و پرورش را کانون خلق آینده است»، گفت: ما باید آینده را در وجود شما دانش‌آموزان ببینیم و در این راستا، حفظ مهارتهای زندگی که منجر به زندگی بهتر برای آیندهای بهتر میشود را نیز باید در مدارس استعدادهای درخشان داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به شش ساحت تربیتی مورد تأکید در سند تحول اشاره و تأکید کرد: خدا را شاکر هستم که مدارس استعدادهای درخشان ما به همه این شش ساحت می‌پردازند و این نقطه قوت مدارس سمپاد است.

سعدی‌پور همچنین به طرح سمپاد مهارتی با پذیرش 50 دانش‌آموز برای نخستین بار در مرکز مازندران خبر داد و گفت: این سمپاد در دو بخش دختران و پسران فعال خواهد شد و امیدواریم اختراع و ابتکار در جشنواره‌های مختلف از این مسیر، بیشتر محقق شود.

او به موضوع زباله و محیط زیست پرداخت و گفت: ما از شما به‌عنوان طلایه‌داران علم و اندیشه در استان کمک می‌خواهیم تا پیشتاز حفاظت از محیط زیست باشید و در این زمینه نیز برنامه تدوین شد و مازندران استان پایلوت برای این طرح در نظر گرفته شد که جزییات این طرح در اولین جلسه مدیران سمپاد ابلاغ خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار