طرح «تام» برای مدیریت پسماند سازمان‌ها در ارومیه اجرا می‌شود

ارومیه (پانا) - رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طرح «تام» (تفکیک از مبدا) با هدف جمع‌آوری جداگانه پسماندهای تر و خشک، از ادارات و سازمان‌های دولتی در این شهر آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح «تام» برای مدیریت پسماند سازمان‌ها در ارومیه اجرا می‌شود

احد یوسفی افزود: حفاظت از محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در منابع و کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند با جلب مشارکت ادارات و سازمان‌های دولتی از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: در مرحله بعدی، جمع‌آوری جداگانه پسماندهای تر و خشک از رستوران‌ها، فروشگاه‌هذ و مدارس و پس از آن، از جلوی درب منازل در دستور کار قرار دارد.

یوسفی همچنین بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح، جمع‌آوری کاغذهای باطله از استانداری آذربایجان‌ غربی، فرمانداری و شهرداری ارومیه بوده و در فاز بعدی، کاغذهای باطله بانک‌های غیردولتی و شرکت‌های بیمه و مدارس جمع‌آوری خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: به تمامی‌سازمان‌ها و نهادها، کارتن پلاست‌ها با ظرفیت‌های ۲۰ لیتر و ۶۰ لیتر جهت جمع‌آوری اهدا و به هریک از مخزن‌ها کدی اختصاص داده می‌شود تا با هماهنگی های صورت گرفته نسبت به جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها اقدام ‌شود.

او از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ارومیه خبر داد و اظهار کرد: موضوع تفکیک پسماند از مبدا توسط شهروندان باعث کاهش تولید زباله به میزان ۱۵۰ تن می‌شود.

یوسفی گفت: در تفکیک زباله‌های تر و خشک، نقش زباله‌های خشک بسیار پر رنگ است زیرا این نوع زباله‌ها قابل بازیافت بوده و از ارزش اقتصادی بارزی برخوردار است.

تفکیک زباله از منزل منجر به کاهش حجم زباله‌ها شده و این امر تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد و ارزش افزوده ای که از تفکیک زباله به دست می‌آید در بلند مدت ارزش اقتصاد زیادی برای شهر خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار