آغاز ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399

زنجان (پانا) - ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس متوسطه اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399

شرایط و فرایند ثبت نام و پذیرش متقاضیان ورود به مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم و دهم برای سال تحصیلی 1400-1399 به شرح زیر اعلام شد:

1- ثبت ‌نام از روز شنبه 98/11/25 لغایت شنبه 98/12/03 از طریق سامانه ثبت نام به ­نشانی azmoon.medu.ir انجام خواهد شد.

2- تمامی فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام می شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص مسئولیتی نداشته و صرفاً ملزم به ارائه نام کاربری و رمز همگام به دانش‌آموزان می‌باشند (در موارد ضروری جهت دریافت رمز همگام با واحد فناوری منطقه تماس گرفته شود).

3- دفترچه راهنمای ثبت‌نام، فرآیند ثبت‌نام، ‌دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و ثبت اعتراضات و رسیدگی به آن‌ها، از طریق سامانه مذکور انجام و سایر شرایط ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون از طریق سامانه ثبت نام اعلام خواهد شد.

4- هزینه ثبت نام مبلغ 250/000 ریال می‌باشد که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت می‌گردد.

5- به دانش‌آموزان تأکید گردد که قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام اقدام به اسکن عکس خود ( با فرمت jpg با ابعاد 300*200 یا 400*300) نمایند (عکس داوطلب باید با زمینه سفید، مربوط به سال جاری و واضح باشد و از گرفتن عکس با تلفن همراه خودداری گردد).

6- به داوطلبان تأکید گردد جهت اطمینان از کامل شدن فرایند ثبت‌نام شخصاً اقدام به ثبت‌نام نموده و از محول نمودن این کار به مدیران مدارس یا کافی‌نت‌ها خودداری نموده و پس از تکمیل فرایند ثبت نام و واریز وجه شماره پیگیری از سامانه دریافت و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایند.

7- آزمون سنجش پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه 99/02/04 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم رأس ساعت 14 بعدازظهر روز 99/02/04 به صورت هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

8- در مناطقی که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد با هماهنگی واحد فناوری و سنجش رایانه ویژه‌ای در واحد فناوری منطقه در نظر گرفته شود. همچنین در صورت امکان امکانات سایت‌های مدارس و کانون‌ها در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

9- محتوای سوالات سنجش پایه هفتم « هوش » ، « استعداد » و « خلاقیت » خواهد بود.

10- شرط ثبت نام در سنجش و پایش پایه هفتم کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم سال تحصیلی 98-97 و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم سال تحصیلی 99-98 می‌باشد. چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال حداکثر در یک درس مقیاس «خوب» را کسب نموده باشد ، ثبت نام وی بلامانع است.

11- شرط ثبت نام اولیه در آزمون ورودی پایه دهم کسب حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی98-97 می باشد.

12- دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل ویژه این گونه مدارس از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند.

13- داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم صرفاً مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی هستند و پذیرش نهایی آنان منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین‌نامه هدایت تحصیلی می‌باشد. لازم به ذکر است رشته مهارتی فتوگرافیک در صورت حدنصاب لازم در دبیرستان دخترانه فرزانگان ناحیه2 تشکیل خواهد شد.

14- محتوای سوالات آزمون پایه دهم طبق جدول مندرج در دستورالعمل پیوست خواهد بود.

15- حوزه های آزمون براساس حدنصاب لازم پس از ثبت نام متقاضیان تعیین شده که در زمان چاپ کارت ورود به جلسه اعلام خواهد شد. بدیهی است در صورتی که آمار ثبت نام در یک منطقه به حد نصاب لازم برای تشکیل حوزه مستقل نرسد، محل برگزاری آزمون این مناطق با مناطق همجوار به صورت تجمیعی تشکیل خواهد شد.

16- کلیه مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی بوده و لذا داوطلبان در زمان انتخاب مدارس این موضوع را مد نظر داشته باشند.

17- از پذیرفته شدگان سنجش و پذیرش پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان شهریه ویژه مدارس استعدادهای درخشان اخذ خواهد شد.

18- شماره تلفن‌های 33133447 (اداره استعدادهای درخشان) و 4-33133493 (اداره سنجش) جهت پاسخگویی به سؤالات و مشکلات احتمالی داوطلبان و خانواده های آنان اعلام می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار