دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری پانا در شهرستان اقلید برگزار شد

اقلید (پانا) - دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری خبرگزاری پانا با حضور دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه با هدف آشنایی با اصول خبرنگاری حرفه ای و تربیت خبرنگاران دانش آموز در شهرستان اقلید برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری پانا در شهرستان اقلید برگزار شد

دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری خبرگزاری پانا به کوشش سازمان دانش آموزی شهرستان اقلید و با حضور بیش از 45 دانش آموز دختر و پسر در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اقلید در جلسه اختتامیه این کارگاه گفت: دانش آموزان بایستی روحیه مطالبه گری داشته باشند و با رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه ای و بدون مچ گیری، از حقوق مردم، بویژه جامعه آموزش و پرورش دفاع کنند .

سید رضا موسوی افزود: امروز جامعه به بداخلاقی های رسانه ای مبتلا است که عدم فراگیری آموزش های لازم در این حوزه و نبود تخصص کافی یکی از مهمترین دلایل این موضوع است.

وی ادامه داد: شهرستان اقلید دارای قابلیت های بالایی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی است و حضور دانش آموزان اقلیدی به عنوان نمایندگان فارس در دوره های هفتم و هشتم مجلس دانش آموزی کشور حاکی از این مدعاست .

مدرس این کارگاه آموزشی نیز به خبرنگار پانا گفت:خوشبختانه در این دوره دانش آموزان علاقه و اشتیاق زیادی در یادگیری اصول روزنامه نگاری از خود بروز دادند.

دکتر سیدمهدی مرتضوی افزود: نمرات آزمون پایانی و نحوه تنظیم خبرها وگزارش های ارائه شده آنان در کارگاه نشان داد این دانش آموزان می‌توانند هرکدام به عنوان یک خبرنگار در خبرگزاری معتبر پانا و دیگر رسانه‌های کشور به بروز استعدادهای روزنامه نگاری خود بپردازند.
وی ادامه داد: در این دوره کارگاه آموزشی، فراگیران با مبانی و مفاهیم خبرنویسی، ارزش‌های خبری، عناصر خبر، سبک‌های خبرنویسی، تهیه و تنظیم خبرهای گوناگون، اصول نگارش رسانه‌ای آشنا شدند.
این مدرس روزنامه نگار با اشاره به تجهیزات و امکانات خوب ارائه شده در این کارگاه سطح کیفی این دوره را بالا دانست.

همچنین مسئول سازمان دانش آموزی اقلید به پانا گفت: سازمان دانش آموزی نقش شناسایی و ارتقای مهارت های اجتماعی دانش آموزان را بر عهده دارد، خبرگزاری پانا نیز در این بین وظیفه تربیت خبرنگاران دانش آموز و تحویل افرادی کاربلد و با اخلاق رسانه ای را بر عهده دارد
.
معصومه نظری افزود: جهت بهبود و گسترش فعالیت رسانه ای دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش بزودی یک محل مناسب را برای دفتر خبرگزاری پانا در شهرستان راه اندازی خواهیم کرد.

این کارگاه آموزشی در روزهای 13 و 21 بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار