میثاق دوباره مردم بروجرد به وقت انقلاب

لرستان (پانا)- حضور هوشمندانه و منسجم مردم بروجرد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تقارن با اربعین شهید قاسم سلیمانی در طلیعه گام دوم انقلاب نمایانگر اراده راستین مردمی است که همواره دفاع از ارزش های انقلاب را تا پای جان می ستایند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
میثاق دوباره مردم بروجرد به وقت انقلاب

این حضور با درایت مردم بروجرد در راهپیمایی امروز بیانگر دوراندیشی سیاسی و اجتماعی آنها بود که علی رغم سختی ها و ناملایماتی و دردهایی که هر کدام بر دل دارند ولی دفاع از انقلاب دقیق همان اررش والایی است که گذر زمان بر آن اثر نمی گذارد.

برفی که بامداد امروز در بروجرد آغاز شده بود در لحظات آغازین صبح امروز شدت گرفته بود ولی علی رغم سرما و برف به رسم دیرین هر سال مردم همه به خیابان آمدند و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با همدلی و در کنار همدیگر جشن گرفتند.

جمعیت پرشوری که از میدان تختی تا میدان قیام این شهر یکصدا و یکدل دفاع از انقلاب فریادشان بود . انسجام در آرمان ها و اهدافی که در آستانه گام دوم انقلاب و بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی این انقلاب لازم است بیشتر از پیش به نمایش گذاشته شود و مردم این نکته سنجی را امروز به نمایش گذاشتند.

جمعیتی که همه یکدل بودند و پرچم و نمادهایی از اینکه هر گدام از ما یک قاسم سلیمانی هستیم را برافراشته بودند تا بگویند تا پای جان و شهادت پای اعتقاد راستین خود به انقلاب و نظام خواهند ماند.

جمعیت پرشور مردم بروجرد در راهپیمایی امروز بگونه ای بود که از خیابان تختی تا میدان قیام یعنی نقطه پاپانی راهپیمایی ادامه داشت و نشان دادند هیچ عامل بیرونی بر اراده درونی آنها فایق نخواهد آمد.

۲۲ بهمن روزی ماندگار در تاریخ

۲۲ بهمن ماندگارترین روز تاریخ جهان در عصر حاضر محسوب می شود.۴۱ سال پیش در چنین روزی انقلابی متولد شد که رژیم ستمشاهی پهلوی را سرنگون کرد اما این فقط یک تغییر ساده یا جابجایی قدرت نبود،انقلاب فرهنگی ایران ریشه در مکتب اسلام داشت و این انقلاب از افقی برآمد تا مبنای تحول در ساختار جهان معاصر باشد.

ویژگی برجسته انقلاب

انقلاب های متعددی در طول تاریخ به وقوع پیوست که در جایگاه خود شایسته و تاثیر گذار بوده اند اما انقلاب اسلامی ایران ویژگی های منحصر به فردی دارد که ردی از آن در هیچ یک از انقلاب های دیگر نبوده و نیست.

شاخص های مهم انقلاب ایران را می توان مکتبی بودن ،رهبری دینی، اهداف الهی، مردمی بودن،تحول عمیق در عرصه فرهنگی،سیاسی، اقتصادی،اجتماعی،اتکا به آرای عمومی،پذیرش مطلق مردمی، حمایت از مستضعفین و عدم وابستگی به قدرت بیگانگان دانست.

انقلاب حمایتگر مظلومان جهان

ایدئولوژی غالب انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفین تاریخ و مبارزه با استعمارگران و ستمگران تاریخ در امتداد انبیاء و پیامبران الهی بود و در همان روزهای نخستین لرزه بر اندام سیاست پیشه گان صهیونیست انداخت،شاهد این استراتژی حضور اولین مهیمان خارجی انقلاب، یاسر عرفات رهبر وقت جبهه آزادیبخش فلسطین بود که در ملاقات با امام خمینی(ره) با یک جمله رهبر انقلاب در مورد نهضت فلسطین موج امیدی در مبارزه ایجاد کرد.

گام اول چهل سالگی انقلاب

از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۷ چهل سال با اقتدار عمر انقلاب ایران در کوران حوادث و سختی ها سپری شد توطئه های فراوانی خنثی و انقلاب راهش را با عزت و اقتدار تداوم بخشید جنگ هشت ساله و مقاومت جانانه مردم ایران نقطه عطف انقلاب بشمار می آید.

،شکوفایی علمی،امنیت ،خوداتکایی،استقلال،کسب جایگاه جهانی و منطقه ایی در معادلات بین المللی،ایفای نقش در اقتصاد جهانی،اخذ رتبه های علمی جهانی،توسعه فناوری،ارتقای شاخص های امید به زندگی، افزایش رفاه اجتماعی و نهادینه کردن معنویت و نوعدوستی تنها بخشی از دستا وردهای گام اول انقلاب بشمار می رود.

گام دو انقلاب تمدن سازی نوین اسلامی

پیروزی انفلاب اسلامی ایران با شعار نفی سلطه شرق و غرب و حمایت از مظلومان و مستضعفین با تکیه بر مبانی اسلامی در عمل ساختار اجتماعی و سیاسی کشور را دگرگون و تفکر انقلابی فراتر از مرزهای جغرافیایی ملت های منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

حتی کشور های قدرتمند منطقه از انقلاب ایران به هراس افتاده و این آغاز راه دشوار انقلاب بود طی ۴۱ سال گذشته انواع توطئه های داخلی و خارجی،جنگ تحمیلی،تحریم،تهاجم فرهنگی،کودتا ،ترور نه تنها انقلاب را از اهداف عالیه آن باز نداشت بلکه هر روز مصمم و با اراده به پیش می رود تا به اهداف بلند و آرمان خود دست یابد.

یک سال از بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب در ۴۱ سالگی می گذرد بیانیه ای در تداوم راه اولیه انقلاب با تمام شاخص های تدوین شده در خودسازی،معنویت،جامعه پذیری،تمدن سازی نوین اسلامی،مبارزه با فساد، کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت و متدیّن است.

دارای شاخص هایی دیگر همچون پیشرفت در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای

منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانشها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا است.

انقلابی که سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است.

مردم سالاری ویژگی طلایی انقلاب

امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را متعلق به مردم می داند و می فرماید: انقلاب ایران نه مثل کودتا های دنیاست نه مثل انقلابات دنیا،انقلاب خاص خودش است،انقلابی است از خود ملت با فریاد الله اکبر وبا فریاد جمهوری اسلامی،این دو خصوصیت که یکی خود ملت در صحنه حاضر است و یکی راه اسلامی، خود ملت در همه جا و در همه ارگان ها حاضر بودند و تمام جهات انقلاب جوشیده از متن ملت بود.

این دیدگاه رهبری نهضت در طول ۴۱ سال گذشته با حضور شایسته مردم در همه عرصه های انقلاب به منصه ظهور رسیده است.

میثاق ملی در ۲۲ بهمن حماسه سیاسی انتخابات در اسفند

مردم امروز با حضور هوشمندانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن از ثمرات انقلاب به شایستگی دفاع کردند و همزمان با اربعین شهید قاسم سلیمانی با وحدت و همدلی از اقتدار و عزت ایران اسلامی محافظت کردند.

مردم با حضور منسجم خود، دشمنان این آب و خاک را مایوس کردند تا زمینه ساز حماسه سیاسی انتخابات در تداوم مردم سالاری و توسعه اجتماعی کشور باشند.

بدون شک حضور حد اکثری و مشارکت آگاهانه در انتخابات علاوه بر محافظت از دستاوردهای انقلاب، سرمایه اجتماعی کشور را افزایش و زمینه ساز اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در تمدن سازی نوین اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار