روز جلوه گری اقتدار ملی

این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ما و انقلاب اسلامی است. انقلابی که به فرماندگی رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، که در آن عده ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
روز جلوه گری اقتدار ملی

امروز در گفت و گویی با این ملت همیشه سرافراز سوالی را مطرح کردیم که:《بنظر شما انقلاب اسلامی به چه علتی تا هم اکنون توانسته پر قدرت تر و با صلابت از گذشته پابرجا بماند؟》پاسخ هایی تامل انگیز و جالبی را دریافت کردیم.

در ابتدا مادر شهیدی به پاسخ این سوال پرداخت و گفت:《مادر این انقلاب خون های فرزاندانمان را داده‌ایم و هیچ چیزی در دنیا عزیز تر از جان انسان ها نمی باشد.انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب‌ های دیگر، امری تک ‌بعدی و یک ‌جانبه نیست. انقلاب‌ های جهان، معمولاً یا وجه سیاسی- اجتماعی داشته ‌اند یا اقتصادی و البته همه آنها معطوف به امری مادی و این دنیایی بوده‌اند. در حالی‌ که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی همه ‌جانبه است》.
دانش آموزی جواب داد:《ما نسل سیلمانی ها هستیم و قطعا راه شهدا را برای پابرجا نگه داشتن انقلاب اسلامی ادامه می دهیم.》
فرد دیگری پاسخ داد:《از خصوصیات انقلاب اسلامی ایران این است که با خواست و اراده مردم همراه است و همینطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: «انقلاب اسلامی دو خصوصیت استثنایی داشت، یک خصوصیت اینکه مبنای این انقلاب ارزشهای دینی و اخلاقی و معنوی بود و خصوصیت دیگر این بود که انقلاب بر پایه اراده و خواست مردم در تشکیل و اداره حکومت باقی ماند.»

پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات گسترده عمیق و فزاینده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان شد. این حادثه بزرگ قرن، بسیاری از معاملات سیاسی جهان و منطقه را به نفع مستضعفان تغییر داد و موج حرکت های آزادی بخش و استکبار زدایی سراسر جهان را موجب شد. پیروزی انقلاب اسلامی موجب درهم شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی گشته و ثابت کرد چگونه بسیاری از ناممکن ها با اراده جمعی یک ملت و با توکل به خداوند متعال ممکن شده است.

*مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه10

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار