"دراگون" در ماه مه پرتاب می‌شود

تهران (پانا) - گزارش‌ها نشان می‌دهند که کپسول سرنشین‌دار "دراگون" احتمالا در ماه مه به فضا پرتاب می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
"دراگون" در ماه مه پرتاب می‌شود

به گزارش ایسنا از انگجت، ماه گذشته "ایلان ماسک" (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در مصاحبه‌ای گفت که انتظار دارد فضاپیمای سرنشین‌دار "دراگون" (Dragon) به همراه سرنشینان آن، در بهار سال جاری میلادی و بین ماه‌های آوریل و ژوئن به فضا پرتاب شود.

گزارش‌های جدید، حاکی از این هستند که پرتاب دراگون، احتمالا در تاریخ هفت مه صورت خواهد گرفت. با وجود این ممکن است به دلیل وجود بسیاری از متغیرهایی که به سخت‌افزار مربوط نمی‌شوند، پرتاب دراگون در اواخر ماه آوریل یا اواخر ماه مه صورت بگیرد. هنوز مشخص نیست که این پرواز چقدر به طول بیانجامد.

دراگون سال گذشته توانست به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کند که رسیدن به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) بود. اسپیس‌ایکس در ماه ژانویه، نخستین پرتاب آزمایشی دراگون را انجام داد و ثابت کرد که این کپسول فضایی می‌تواند از موشک "فالکون 9" (Falcon 9) جدا شود و در صورت لزوم، طی پرواز در اقیانوس اطلس بیفتد. اسپیس‌ایکس علاوه بر این، مجموعه آزمایش‌هایی را نیز روی موتور دراگون انجام داد که همه با موفقیت و بدون انفجار انجام شدند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که همه چیز برای اسپیس‌ایکس و دراگون به خوبی پیش می‌رود. با توجه به آزمایش‌های موفقیت‌آمیز و صحبت‌های پیشین ایلان ماسک، این امکان وجود دارد که دراگون در تاریخ هفت مه، برای پرتاب آماده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار