به مناسبت دهه فجر؛

گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_جشن پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا عاشوری در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، حجت الاسلام عاشوری صبح دوشنبه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، با بیان اینکه در سوره بقره خداوند به یادآوری خاطرات و اتفاقاتی که پیش آمده، تاکید کرده است، اظهار کرد: بازخوانی خاطرات و اتفافاتی که به وقوع انقلاب منجر شد، ضرورت دارد.

وی با اشاره به آیه "وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ" در سوره فجر، بیان کرد: معنا و مفهوم این آیه این است که بعد از شب و تاریکی و ظلمت، روشنایی و نور و طلوع است و اگر اراده ای بزرگ پشتوانه یک حرکت عظیم باشد، روشنایی می رسد و این اساس انقلاب است.

حجت الاسلام عاشوری داشتن اراده بزرگ مردمی را وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها دانست و ادامه داد: در تاریخ انقلاب های بسیاری اتفاق افتاده است، که یکی از آن ها در فرانسه بود. اما هیچکدام از آنها مثل انقلاب اسلامی ایران، ثمره یک حرکت عظیم نبود چون هیچ کسی فکرش را نمی کرد که در ایران یک انقلاب صورت بگیرد.

فرزند شهید شیخ ابوتراب عاشوری با تاکید بر سوابق درخشان مردم استان بوشهر در مبارزه با استعمار، خاطرنشان کرد: طبق اسناد ساواک که اداره اطلاعات جمهوری اسلامی آن ها را ثبت کرده، انقلاب در سال 42 در بوشهر نقش گرفته و منبرهای سیاسی وجود داشته است.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: در سال 42 با وجود محرومیت های استان بوشهر، شهید ابوتراب عاشوری منبر سیاسی برپا می کرده و گزارش سخنرانی های او به مرکز ساواک کشور ارسال می شده است.

وی یادآور شد: سخنرانی شهید عاشوری بر علیه اسرائیل در در سال 45 منجر به دستگیری او و بازجویی در ساواک می شود.

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: با وجود مراقبت های زیاد ساواک و تحت نظر بودن شهید عاشوری، اما منزل او محل رفت و آمد مردم بسیار و روحانیون مختلفی همچون شهید مدنی و حجه الاسلام قرائتی بوده است.

وی گفت: شهید عاشوری علاوه بر درگیری سیاسی، در ایجاد مساجد و کتابخانه ها هم مردم را تشویق کرده و انگیزه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به لحظه شهادت شهید عاشوری ادامه داد: زمانی که به قصد کشتن شهید عاشوری، محل سکونت او را محاصره کردند یکی از همسایه ها به او پیشنهاد می دهد که فرار کند اما او با گفتن: "من سالها به مردم گفتم مقابل طاغوت مقاومت کنید و الان زیر حرف خودم نمی زنم". ایستادگی می کند و به او شلیک می کنند.

وی با بیان اینکه شهید عاشوری جلسات مخفی و سری سیاسی در اطراف تهران شرکت کرده است، تاکید می کند: این جلسات با حضور بزرگان انقلاب یعنی شهید مطهری و شهید مفتح برگزار شده و متن سخنرانی عید فطر شهید عاشوری با سخنرانی شهید مفتح شبیه به هم است با این تفاوت که لحن شهید عاشوری تندتر است.

وی افزود: پیش از سال 45، شهید عاشوری در سخنرانی ها و جلسات به مردم تاکید کرده که شاه قطعا می رود و شما خودتان را برای جنگ با آمریکا آماده کنید.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه، با اشاره به اینکه شهید عاشوری تنها شهیدی است که امام خمینی پیام تسلیت به مناسبت شهادت او فرستاده است، گفت: امام خمینی درباره شهید عاشوری فرمود: "شهید عاشوری باید برای انقلاب شهید می شد تا به ثمر می رسید"

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمنان به تیلبغات مسموم علیه انقلاب روی آورده اند، ادامه داد: پیام شهدا می تواند محوریت خیلی مهم و اثرگذاری برای تداوم نعمت انقلاب باشد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام محمدرضا عاشوری، فرزند شهید ابوتراب عاشوری است که در سال 57 به دلیل مبارزه علیه رژیم پهلوی او را به شهادت رساندند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار