در کمیسیون آموزش عمومی قرآن؛

وزیر آموزش و پرورش: برای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تلاش می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه به قرآن مدیون هستند بر تلاش همه جانبه برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: برای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تلاش می‌کنیم

محسن حاجی میرزایی در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم که بعدازظهر امروز در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تشکر از اعضای کمیسیون برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در آموزش و پرورش کارهای زیادی انجام داده است. قرار بود این کمیسیون با آموزش و پرورش مرتبط شود، خوشبختانه این کار انجام شده و مستقیما این مسئولیت در حوزه وزارتخانه انجام می‌شود.

او ادامه داد: مهدی نویدادهم که از بزرگان آموزش و پرورش است و سابقه خوبی دارد، مسئولیت این کمیسیون و دبیرخانه آن را برعهده می‌گیرد که امیدوارم شاهد نتایج بهتر و مناسب‌تری در حوزه آموزش قرآن در آینده باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این بدین معنا نیست که بحث قرآن و آموزش عمومی آن از حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی خارج می‌شود بلکه ما یک سطح دیگر را اضافه کرده‌ایم تا با قوت کارها پیش رود.

حاجی میرزایی در ادامه و در جمع‌بندی مصوبات جلسه، با تبریک ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن گفت: باید نتایج و دستاوردها را پایش و ارزیابی کنیم. هدف ما این است که همه نشست‌ها و اتفاقات حوزه قرآن، در میدان عمل شکل گیرد. بنابراین راه نرفته زیاد است و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

او گفت: ما همیشه سرباز عرصه قرآن، عترت و نماز هستیم اما زمان آن رسیده که ارزیابی دقیق‌تری داشته باشیم تا بفهمیم ۱۵ میلیون دانش‌آموز را که در یک سال به طور مداوم در اختیار داریم چرا به اهداف خود نمی‌رسیم.

حاجی‌میرزایی به سند توسعه آموزش عمومی قرآن اشاره کرد و گفت: ۵ راهبرد این سند عرضه‌محور است و هیچ استراتژی برای تقاضا پیش‌بینی نشده است. این مجموعه اهداف بزرگی دارد، ماموریت ما به عنوان یک انسان به قرآن قطعی و یقینی است لذا تمام تلاش خود را می‌کنیم که گامی به سمت جلو برویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در دبیرخانه وقت بگذاریم و خروجی را ارزیابی کنیم تا انگیزه همکاران برای شرکت در نشست‌ها بیشتر شود.

او با تاکید بر تمرین ترکیب‌شدن و همراستا شدن ماموریت‌ها ادامه داد: وقتی مسئولیت‌ها توزیع می‌شود، اگر باهم خوب ترکیب شویم خروجی کار مفید خواهد بود. ماموریت ما ساختن یک عمارتی است که مصالح و نقشه‌ای می‌خواهد. این مسایل یاید در یک جا جمع شود تا عمارت ساخته شود.

حاجی میرزایی گفت: ما مدیون قرآن هستیم و در راه توسعه فرهنگ آن نیز تلاش می‌کنیم و در این زمینه نیازمند قدرت فکری دوستان و همکاران هستیم.

در این جلسه آیین تکریم و معارفه دبیران سابق و جدید کمیسیون برگزار و مهدی نویدادهم، دبیر فعلی شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان دبیر جدید کمیسیون آموزش عمومی قرآن منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار