مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

احزاب و گروه‌ها جدی‌تر در انتخابات لیست بدهند

تهران (‌پانا)‌- مدیرکل سیاسی وزارت کشور با ابراز امیدواری از جدی‌تر شدن رقابت ها در انتخابات پیش رو، گفت: گروه‌ها و احزاب ضرورت دارد برای معرفی لیست در انتخابات مجلس یازدهم جدی‌تر تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
احزاب و گروه‌ها جدی‌تر در انتخابات لیست بدهند

به گزارش پانا به نقل از ایرنا، «حمید ملانوری» درباره رایزنی وزارت کشور با شورای نگهبان درخصوص تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، گفت: برای اینکه گروه‌های سیاسی و فعالان علاقه‌مند برای حضور در انتخابات رقابت‌های جدی‌تری داشته باشند، وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیری‌هایی داشته است و گروه‌های سیاسی و احزاب هم خودشان به دنبال این موضوع بوده‌اند.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اضافه کرد: موعد اعلام نهایی تایید صلاحیت شده‌ها از سوی شورای نگهبان ۲۲ بهمن است که البته افراد زیادی در این چند روز گذشته تایید شده‌اند و با این وجود امیدواریم رقابت خوبی را در انتخابات، شاهد باشیم.

ملانوری درباره ردصلاحیت مستقلین و اصلاح طلبان در برخی حوزه‌های انتخاباتی و اینکه احزاب چگونه می‌توانند لیست ارائه کنند، گفت: شاید برخی گروه‌های سیاسی و احزاب توقعاتی داشته باشند مثلا داوطلب شاخصی از حزب متبوع که برای انتخابات ثبت‌نام کرده مورد تایید قرار نگرفته است اما با همه این شرایط، امکان رقابت در اکثر حوزه‌ها وجود دارد اگر چه این احتمال هم است که رقابت با گرایش سیاسی در برخی حوزه‌ها کمتر باشد.

وی با این حال به همه احزاب و گروه‌های سیاسی توصیه کرد برای معرفی لیست به شکل جدی‌تری تلاش داشته باشند.

دوم اسفند امسال یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین۲۹۰ کرسی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود و در این روز همچنین مردم ۵ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم، فارس و تهران برای تعیین ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار