برگزاری آیین اختتامیه مسابقات ورزشی فرهنگیان استان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- آیین اختتامیه مسابقات ورزشی فرهنگیان استان خراسان رضوی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولین استانی و ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه مسابقات ورزشی فرهنگیان استان خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: شاخص امید به زندگی در طی چهار دهه پس از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است. براساس شاخص های جهانی امید به زندگی در زنان و مردان ایرانی در پایان سال ۹۷ به ترتیب 79/4 و 75/5 سال بوده است و این شاخص نسبت به سنوات گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: دلیل رشد و ارتقاء شاخص امید به زندگی برنامه های بهداشتی است که توسط شبکه بهداشت در سطح کشور اجرا شده و بسیاری از بیماری های واگیردار کنترل شده و میزان مرگ و میر به صورت کلی و دسته جمعی در سطح جهان و کشور ما کاهش یافته است و امروزه علت مرگ و میرها بیشتر بیماری های ژنتیکی، عوامل محیطی و سبک زندگی است.

خدابنده تصریح کرد: بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، سکته های مغزی، دیابت و عفونت های دستگاه تنفسی عامل اصلی مرگ و میرها در کشور ماست و علت اصلی هر کدام از این بیماری ها نبود فعالیت بدنی و رژیم غذایی مناسب است که اگر به آن توجه نشود آن بیماری حادث خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: اگر قرار است با این بیماری ها مقابله کنیم و مرگ و میرها کاهش یابد یکی از راه های مهم پیشگیری، توجه به ورزش همگانی است.

وی اظهار کرد: ارتقاء سطح سلامت جامعه به ورزش و فعالیت بدنی وابسته است و متاسفانه سبک زندگی صنعتی و ماشینی امروزی به گونه ای است که میزان تحرک بدنی کافی را کاهش داده و در این بین مهمترین و اساسی ترین عاملی که باعث کاهش بیماری ها و مرگ و میرها می شود ورزش و فعالیت جسمانی است.

خدابنده عنوان کرد: در این راستا توجه به سلامت و ورزش کارکنان در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی از جمله ورزش بانوان فرهنگی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: توسعه ورزش به صورت همگانی و فراگیر کردن آن در بین آحاد جامعه یک ضرورت است و منجر به ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهبود سلامت، افزایش نشاط و پویایی، توانمندسازی و ارتقاء کارآیی همکاران از نتایج ورزش کارکنان و ورزش عمومی جامعه است و در نهایت منتج به بهره وری بیشتری خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: استفاده بهینه از امکانات و فضاهای ورزشی، مناسب سازی فضاها و تجهیز سالن های ورزشی آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در جهت ارتقاء سلامت و نشاط همکاران انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: مسابقات ورزشی فرهنگیان استان با حضور بیش از ۱۷ هزار همکار فرهنگی برگزار شد و امید است برگزاری این قبیل رقابت ها در ارتقاء شاخص های سلامت همکاران و جامعه نقش کوچکی ایفا کند.

قابل ذکر است صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: رقابت های ورزشی فرهنگیان استان در کنار برنامه های ورزشی همچون کوهپیمایی خانوادگی و جشنواره های ورزش همگانی در جهت ارتقاء نشاط و سلامتی فرهنگیان استان برگزار شد.

وی افزود: مسابقات در ۱۰ رشته ورزشی شامل والیبال، بدمینتون، بسکتبال، تنیس روی میز، فوتسال ویژه برادران و شطرنج ویژه خواهران برگزار شد.

سلطانی در پایان تصریح کرد: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۱۷ هزار همکار فرهنگی استان از آبان ماه ۹۸ آغاز شد و قریب به سه هزار و ۲۰۰ نفر به مرحله قطبی راه یافتند و مرحله استانی این رقابت ها نیز با حضور ۹۲۰ ورزشکار در قالب ۹۶ تیم در ۱۰ سالن ورزشی برگزار و تیم ها و نفرات برتر مشخص شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار