افتتاح مدرسه خیرساز فدک در منطقه12

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز فدک با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، علی شهری، مدیرکل سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران و حمید شاه منصوری مدیر آموزش و پرورش منطقه12 در محل منطقه 12برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه خیرساز فدک در منطقه12

عبدالرضا فولادوند گفت: این کار ماندگار شما خیرین باقیات الصالحاتی برای شماست. وی افزود: قطعا شما از این نعمت بهره خواهید برد. امیدوارم ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش از این فضا استفاده کنیم.

در ادامه فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خطاب به دانش آموزان گفت: ما مدرسه را به شما می سپاریم و فردا از آن شماست. شما دانش آموزان خیرین آینده هستید.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند مرحوم حافظی گفت: امیدوارم این سنت حسنه که در تاریخ اسلام ریشه دارد و بار دیگر توسط مرحوم حافظی احیا شده است توسط خیرین محترم نگهداری شود.

همچنین علی شهری، مدیرکل سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران ضمن خیر مقدم جهت حضور مدعوین گفت: شان حضور من در این جلسه به چند دلیل بود. اول انجام وظیفه و تشکر از خیرمدرسه ساز جناب آقای صادقی و خانواده محترم شان که بنای خیر را بنا نهادند و باقیات الصالحاتی را بنا گذاشتند.

وی افزود: چنین فضاهایی مهد پرورش بچه های ما می شود و همین ها جامعه را میسازند و آینده هر جامعه ای در گروه مجموع فعالیت هایی است که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم حال یک جامعه را در آینده ای نه چندان دور ببینیم چه وضعی دارد، باید امروز آموزش و پرورش آن جامعه را بنگریم.

شهری گفت: شما از من جلوتر هستید که خیر مدرسه ساز هستید. خیرین بزرگی در منطقه12هستند که نام شان بزرگ است. گرامیداشت نام فرهیختگان ارزشمند است و من از بزرگ مرد خیر مدرسه ساز ایران یاد می کنم. مرحوم حافظی عمرشان را برای مدرسه سازی گذاشتند.

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در استان تهران گفت: متراکم ترین کلاس های کشور در استان تهران هستند. بیشترین مدارس فرسوده و تخریبی در شهر تهران است که باید جدی گرفته شود. وی افزود: امروز عرصه رقابت جهانی است و اگر استکبار جهانی حرفی برای گفتن ندارد مربوط به توانمندی های علمی کشور و مربوط به ایثارگری ایثارگران هست. کار خیرین در هر دو این حوزه ها شامل می شود و امیدواریم با نیت خیر خیرین، بنیان علمی کشور شکل گرفته و آموزش و پرورش بتواند تربیت بچه هایی برای آینده سازی کشور داشته باشد.

در ادامه همچنین هاشم سلیمی آشتیانی، رییس هیئت مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: پول پاک حاصلش می شود مدرسه خوب و پاک. مدرسه ای که توسط خیرین ساخته می شود خاص هستند. فلسفه برگزاری این نوع مراسم ها آشنایی دانش آموزان با جهاد مدرسه سازی است. تمام فعالیت ما در افتتاح ها بوده است.

وی افزود: در این نوع مراسم ها خیرین بیشتری به موضوع مدرسه سازی می پردازند و این مهم است. امروز تا سه سال قبل 37درصد مدارس را خیرین می ساختند و امروز بیش از 50درصد مدارس را خیرین می سازند. کشور ما در گرو آموزش و پرورش مدرسه ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار