رونق ساخت و ساز در شهرک خاوران

تبریز(پانا) - شهردار منطقه9 تبریز گفت: تکمیل زیرساخت ها و همچنین پتانسیل های موجود در شهرک خاوران، استقبال عمومی مردم را در امر ساخت و ساز به همراه داشته است؛ بطوریکه در ده ماهه ی امسال، رونق ساخت و ساز در شهرک خاوران پا به پای اجرای پروژه های عمرانی، دارای شتاب و رشد قابل توجهی می باشد و علی رغم کاهش ساخت و ساز درسالهای اخیر، شاهد افزایش صدور پروانه های ساختمانی در ده ماهه ی سال 98 نسبت به زمان مشابه سال قبل در شهرداری منطقه9 کلانشهرتبریز و شهرک خاوران می باشیم

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رونق ساخت و ساز در شهرک خاوران

بهرام نسیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه 1200 هکتار زمین از فتح آباد،باغ یعقوب و زرنق برای توسعه آتی تبریزدر نظر گرفته شد،گفت: در سال 84 طرح تفضیلی این شهرک تصویب شد و آغاز فعالیت شهرداری منطقه ۹ از سال ۸۸، با عنوان شهرک خاوران شروع شد. فهم مشترک مسئولان استانی و شهری بخصوص اعضای محترم شورای شهر و شهردار تبریز از توسعه، شهرک خاوران امسال کاملا به سمت رونق و توسعه پیش می رود و پروژه های توسعه آفرین تعریف می شود.

وی افزود: شهرک خاوران که از آن بعنوان یکی از مدرن ترین شهرک های مسکونی در کشور یاد می شود، مدتی است که با استقبال عمومی مردم در امر ساخت و ساز مواجه شده است که تکمیل زیر ساخت ها و همچنین پتانسیل های موجود در این شهرک،بزرگترین عامل برای این استقبال عنوان شده است. در این شهرک، تمامی گذرها 12 متر و یا بیشتر می باشند و طبق تعریفی که در طرح تفصیلی از خیابان به میان آمده، در حقیقت تمامی گذرهای موجود در این شهرک کوچه نبوده، بلکه خیابان می باشند. از طرفی تمامی قطعات مسکونی در این شهرک، امکان نورگیری از دوطرف قطعه را دارا می باشند.

شهردار منطقه9 گفت: تکمیل زیرساخت ها و همچنین پتانسیل های موجود در شهرک خاوران، استقبال عمومی مردم را در امر ساخت و ساز به همراه داشته است؛ بطوریکه در ده ماهه ی امسال، رونق ساخت و ساز در شهرک خاوران پا به پای اجرای پروژه های عمرانی، دارای شتاب و رشد قابل توجهی می باشد و علی رغم کاهش ساخت و ساز درسالهای اخیر، شاهد افزایش صدور پروانه های ساختمانی در ده ماهه ی سال 98 نسبت به زمان مشابه سال قبل در شهرداری منطقه9 کلانشهرتبریز و شهرک خاوران می باشیم

وی ادامه داد: اختصاص طبقات برای قطعات مسکونی در این شهرک را بر اساس مساحت و نه بر اساس عرض گذر بیان کرد و افزود: مهمترین مزیت این ضابطه، نبود سایه اندازی بر ساختمان های مجاور می باشد.طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در طرح مطالعات نما و منظر شهری خاوران، متقاضیان پروانه ی ساختمانی، با اخذ نماونوع مصالح نمای مورد استفاده، اقدام به ساخت بنا خواهند نمود و از معماری خاص و منحصر بفرد تبعیت خواهند کرد.

نسیانی با اشاره به امکان ساخت و ساز غیر مجازافزود: ساخت و ساز غیر مجاز؛ تخطی از قوانین، ضوابط شهرسازی و اصول فنی است که بی شک با عاملان اینگونه ساخت و سازها با جدیت و قاطعانه برخورد خواهد شد. خوشبختانه با تقویت اکیپ جلوگیری از تخلفات، میزان تخلفات ساختمانی تقریبا به صفر رسیده است و بالای ۹۰ درصد از پرونده های ماده ۱۰۰ نیز حکم تخریب گرفته است.

شهردار منطقه9 با تشریح عملکرد این شهرداری ، گفت: در 10 ماهه سال جاری به همت معاونت فنی و عمرانی منطقه 14380 از معابر اصلی و فرعی سطح منطقه زیرسازی و آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری شده است .بحث ساماندهی و بهسازی معابر از جمله اولویت های کاری این شهرداری است .

وی افزود: نرخ رشد صدور پروانه ی ساختمانی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای پیشرفت 256 درصدی بوده و مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ منطقه9 در این مدت، بالغ بر 137562 مترمربع می باشد.

نسیانی تصریح کرد: در 10 ماهه سال 97 تعداد 23 مورد صدور پروانه ساختمانی صادر شده بود که در مدت مشابه امسال این عدد به 82 مورد رسیده که بر این اساس مجموع مساحت زیربنا پروانه های صادر شده در سال97، 34986 متر مربع بوده که این عدد در 10 ماهه سال 98 137562 مترمربع می باشد.

وی خاطر نشلن کرد: با توجه به آمار ارایه شده در 10 ماهه سال 98 شاهد افزایش 256 درصدی نرخ رشد به لحاظ تعداد پروانه ساختمانی و روشنایی بخشی از بلوار 35 متری خاوران به طول 1100 متر در حال تأمین و تجهیز می باشد. 293 درصد نیز به لحاظ رشد مساحت زیربنا در صدور این پروانه ها افزایش داشته ایم.

شهردار منطقه9 در ادامه افزود: تفرجگاه بزرگ ائل باغی با 230 هکتار مساحت بعنوان بزرگترین پارک ویژه ی خانواده ها در سطح کلانشهر تبریز، نقش برجسته ای را در ارتقاء سلامت، توسعه ی نشاط و شادابی، رفع نیازهای اجتماعی، فرهنگی و همچنین ایجاد محیطی امن و راحت را برای خانواده های تبریزی ایفا می نماید.این محل دارای فرصت های بسیار مناسبی برای پیاده روی و تفریحات سالم شهروندان می باشد.

وی خاطر نشان کرد:از دیگر پروژه های این شهرداری می توان به اجرای پروژه ی ورودی جدید آن اشاره کرد که تحت نظارت معاونت فنی و عمرانی منطقه و با هدف ایجاد ورودی جدید از سمت ائل گلی و نیز احداث پارکینگ با ظرفیت 500 اتومبیل جهت رفاه شهروندان و گردشگران در حال اجرا می باشد.

نسیانی تصریح کرد: احداث پل عابر گذر در مقابل ورودی باغ یعقوب پروژه به شرکت خانه سازی آذربایجان واگذار گردیده و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال، آماده ی شروع عملیات اجرائی می باشد. سازه ی این پل عابر پیاده فلزی است.

وی گفت: علاقه مندی دوباره باشگاه تراکتور جهت احداث استادیوم اختصاصی در شهرک خاوران خبر داد و گفت: زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در مطلوب ترین نقطه از شهرک برای احداث این استادیوم در نظر گرفته شده است.ایجاد دسترسی با رمپ های ورودی و خروجی از اتوبان پیامبر اعظم (ص) و همچنین کمربندی موجب رونق شهرک خاوران می شود و از طرفی ترافیک اتوبان شهید کسایی را نیز کاهش می دهد.

نسیانی در پایان تصریح کرد: تکمیل مرکز همایش های بین المللی خاوران جزو اساسی ترین و ضروری ترین پروژه های این منطقه به شمار می رود، گفت: این مرکز با داشتن پتانسیل فرهنگی بالا که میزبان همایش های علمی، هنری و فرهنگی است، با استفاده روزانه سه هزار نفر از شهروندان در غنای فرهنگی منطقه تاثیرگذار است و به جرات می توان گفت که یکی از دلایل رونق شهرک خاوران، وجود این مجموعه فاخر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار