مدیرکل هواشناسی استان زنجان؛

برخی نقاط استان زنجان دمای 23 تا 27 درجه زیر صفر را تجربه خواهد کرد

زنجان (پانا) - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با خروج سامانه بارشی از سه‌شنبه شب تا روز پنجشنبه، کاهش محسوس میزان دما و یخبندان شدید در سطح استان انتظار می‌رود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برخی نقاط استان زنجان دمای 23 تا 27 درجه زیر صفر را تجربه خواهد کرد

رسول همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی این مدت میزان کمینه دما در مناطق شهری همچون زنجان ۱۵ تا ۱۹ درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر همانند خیرآباد سلطانیه ۲۳ تا ۲۷ درجه زیر صفر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دوشنبه /۲۱ بهمن ماه/ مناطق مختلف استان زنجان به تدریج با بارش برف مواجه خواهد شد، اظهار داشت: بارش برف توام با وزش بادهای تند موجب وقوع کولاک و کاهش دید تا ظهر سه‌شنبه /۲۲ بهمن ماه/ به ویژه در مناطق کوهستانی استان خواهد شد.
همتی تصریح کرد: ارتفاع بارش برف برای مناطق شهری ۵ تا ۲۰ سانتیمتر و برای مناطق کوهستانی بین ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر انتظار می‌رود و در شهرستان طارم پتانسیل رخداد بارش قابل ملاحظه برف وجود دارد.
وی با بیان اینکه این حجم از بارش برف می‌تواند موجب لغزندگی معابر عمومی و ایجاد اختلال در تردد شهری شود، افزود: با توجه به وضعیت جوی حاکم، احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی برون شهری و روستایی بویژه در مناطق کوهستانی، خمیدگی و شکسته شدن درختان ضعیف، آسیب دیدگی کنتورها و لوله‌های انتقال آب و خسارت به گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سایر واحدهای حساس به بارش سنگین برف، شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار