برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب در تایباد

تایباد (پانا)- کنگره شعر و مقاله نویسی بانوی آفتاب با موضوع حضرت فاطمه (س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد در محل تالار وحدت مجتمع مفاخر این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب در تایباد

حجت الاسلام علی اصغر علیپور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: دومین کنگره بانوی آفتاب در قالب شعر و مقاله نویسی با محوریت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی را در شهرستان تایباد میزبانی می کنیم.

او افزود: هدف از برگزاری چنین کنگره‌ای تقریب مذاهب اسلامی است و حضرت زهرا (س) یکی از عواملی است که باعث نزدیکی مذاهب تشیع و تسنن می‌شود

حجت الاسلام علیپور در خصوص آثار ارسالی به کنگره گفت: ۱۸۲ اثر شعر از شهرهای تایباد، خواف، تربت جام، صالح آباد، باخرز و شهرستان مشهد ارسال شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد ادامه داد: ۸۲ مقاله در موضوعات مختلف مربوط به حضرت زهرا (س) به کنگره راه یافتند که از بین آنها ۲۴ اثر به عنوان آثار برگزیده این کنگره انتخاب می‌شوند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام یوسف مهربان، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان خراسان رضوی، گفت: وظیفه ما این است که تا می‌توانیم در جهت تقویت باور تقریب امت اسلامی تلاش کنیم و بدون هیچ ملاحظه‌ای هرکس در مقابل اتحاد امت اسلامی قد علم کند با او برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام مهربان اظهار کرد: اهل سنت ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (ع) دارند و مجموعه اشعار زیبایی در مدح حضرت زهرا (س) و اهل بیت خصوصاً امام رضا(ع) سروده اند.

او از شعرای اهل سنت و شیعه در خواست کرد و گفت: در حوزه سرایش اشعار مرتبط با تقریب مذاهب اسلامی بیشتر فعالیت شود و ما از شما حمایت می کنیم.

مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد، از دیگر سخنرانان این کنگره بود و اظهار کرد: این کنگره به نام حضرت فاطمه (س) است و این بسیار با ارزش است. این شخصیت دخت نبی گرامی اسلام (ص) و یکی از شخصیت‌های با عظمت تاریخ اسلام می‌باشد.

مولانا توکلی افزود: سراییدن شعر و بیان سجایای این بانوی بزرگ اسلام از نیازهای جامعه است و این حضرت یک شاعر نیز بود و وقتی حضرت محمد (ص) به دیدار حق شتافتند در وفات پدرشان چنین سرودند: چنان مصیبتی بر من جاری شده است که اگر بر روز جاری می‌شد؛ شب می‌شد.

این کنگره وحدت آفرین سال گذشته به میزبانی شهرستان تربت جام برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار