فوتی های مادران باردار در لرستان کاهش چشمگیری داشته است

خرم آباد (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای پیشگیری از مرگ و میر و عوارض جدی زایمان اقدامات خوبی در استان انجام شده و تعداد فوتی های مادران باردار کاهش چشمگیری داشته است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فوتی های مادران باردار در لرستان کاهش چشمگیری داشته است

محمدرضا نیکبخت روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از بارداری و زایمان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشت و درمان محسوب می‌شود این در حالیست که با انجام اقدامات مناسب، فوتی های مادران بارداراستان به ۲ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

وی عنوان کرد: این اتفاق به‌دلیل جذب ۵۰ پزشک متخصص، فعالیت مراکز بهدشتی فراگیر، انجام ۴۴۴ سورتی پرواز برای انتقال مادران باردار و مجروحان به مراکز درمانی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد:به منظور ساماندهی معوقات پزشکان لرستان پرداخت‌های این افراد از ۱۲ ماه معوقه به هفت ماه رسیده است.

نیکبخت با بیان اینکه کارانه پرستاران تا پایان تیرماه پرداخت شده افزود: حق التدریس اساتیدی که در دانشگاه تدریس می‌کنند پرداخت می شود ودر این رابطه مطالبات معوقه آنها نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با جذب پزشکان متخصص در سال ۹۹ کمبود لرستان در حوزه پزشکان متخصص رفع می شود.

نیکبخت ادامه داد: پزشکان خانواده در مراکز روستایی اصل حقوق را ماهیانه دریافت می کنند، ۸۰ درصد کارانه این افراد تا پایان آذر ماه پرداخت شده و ۲۰ درصد کارانه آنان نیز به طور کامل در سال ۹۷ تسویه شده است.

وی عنوان کرد: در ماه های اخیر هشت ماه کارانه پزشکان، ۱۲ ماه حق التدریس اساتید، ۱۲ ماه حق الزحمه رزیدنت ها، ۸۰ درصد بیمه روستایی، ۳۰ درصد مطالبات شرکت های دارویی، ۱۲ ماه حق فنی کارکنان، ۶ ماه ماموریت پرسنل و ۸ماه محرومیت خدمت های پزشکان و ۲۴ میلیارد تومان جهت طرح های عمرانی پرداخت شده است.

نیکبخت گفت: برای حمایت از فعالیت های پژوهشی ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که این امر باعث حمایت بیشتر طرح‌های دانشجویی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد امید به زندگی گفت: امید به زندگی در بین بانوان لرستانی ۷۵ سال و در بین مردان ۷۲.۵ سال است.

نیکبخت ادامه داد : هم اکنون فراخوان جذب ۳۶ عضو هیات علمی در این دانشگاه اعلام و ۸۶ پزشک متخصص در لرستان جذب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار