بروجرد و وعده‌های تحقق نیافته ۲ نماینده

لرستان(پانا) - شهرستان ۴۰۰هزار نفری بروجرد در زمانهای گذشته آوازه خوشی در کشور به ویژه در لرستان داشت و براساس قانون به دلیل موقعیت جغرافیایی و منطقه ای و جمعیتی مشمول برخوردار بودن از ۲ کرسی نماینده ای در مجلس شورای اسلامی شد که انتظار میرفت آهنگ پیشرفت و توسعه جدی شود اما امروز وعده های تحقق نیافته بسیاری به جا مانده است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بروجرد و وعده‌های تحقق نیافته ۲ نماینده

در سال اخیر که بروجرد در هر دوره از انتخابات مجلس رقابت انتخاباتی را برای به کرسی نشاندن ۲ نماینده پیش گرفته انتظارات مردم به اندازه حتی یک نماینده داشتن هم پیش نرفته است.

وعده هایی که در ۲۰ سال اخیر برای توسعه بروجرد و حتی استان شدن این شهر همچنان بر روی کاغذ و یا در بوق بلندگوهای تبلیغاتی مانده و وعده هایی است که اغلب مردم از آنها به عنوان طنزهای انتخاباتی در محافل و شبکه های اجتماعی یاد می کنند.

زمانی فریاد برخوردار بودن بروجرد از فرودگاه گوش فلک را پر میکرد و هر سال گروههایی از سازمان هواپیمایی کشور و وزارتخانه های مختلف به بروجرد سفر می کردند، زمین مورد نیاز فرودگاه جانمایی می شد و اعتباراتی تخصیص داده می شد، و هر بار در آستانه تبلیغات انتخابات این فریاد بیشتر و بیشتر به گوش می رسید که توسعه و برخورداری از فرودگاه حق مردم بروجرد است غافل از اینکه فرودگاه خرم آباد در ۱۰۰کیلومتری بروجرد آنگونه که باید با توجه به هزینه های بالا مسافر ندارد.

فریاد برخوردار بودن از ایستگاه راه آهن و متصل شدن بروجرد به شبکه ریلی کشور آرزوی دیگری بود که در دل هر بروجردی جوانه زد و کودکانمان با این امید بزرگ شدند و امروز جوانانی هستند که می خواهند با حضور در انتخابات برای تحقق این وعده های توخالی تصمیم بگیرند.

وعده غیر عملی برخورداری بروجرد از منطقه ویژه اقتصادی که زمینه ساز ایجاد ۱۰هزار شغل می خواست بشود و تحول اقتصادی مهمی در منطقه ایجاد نماید شعار کاغذی دیگری بود که بارها و بارها در گوش مردم گفته شد خوابی که هرگز تعبیر نشد.

خروجی روان آب شهرستان بروجرد ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که در صورت احداث سد می توان این میزان آب را ذخیره سازی کرد تا مردم فریاد برخورداری از سد را سر بدهند و این خواسته به حق و قانونی شعار تبلیغاتی دیگری شد که بعد از ۱۰سال و حتی بیشتر هنوز بروجرد با ۲ نماینده نتوانسته این رویا را تعبیر نماید و هنوز احداث سد آبسرده با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی همچنان آرزویی برآورده نشده باقی مانده و در اواخر دهه ۷۰و اوایل دهه ۸۰ احداث سد کپرگه از دستور خارج شد.

احداث بیمارستان و توسعه مراکز بهداشتی درمانی آرزو و خواسته به حق و مهم دیگر مردم بروجرد بود که اگر چه با ساخت و بهره برداری بیمارستان دولتی آیت الله بروجردی محقق شده اما هنوز بخش عمده ای از مشکلات بهداشت و درمان بروجرد باقی مانده است.

مردم بروجرد امروز تشنه همسو بودن ۲ نماینده و صدای واحد برای توسعه شهر و رفع مشکلات هستند این مردم امروز دیگر آرزوی داشتن فرودگاه و راه آهن را ندارند بلکه آرزو دارند صنعت کشاورزی بیش از قبل رونق گیرد و واحدهای صنعتی راکد احیا و با برخوردار بودن از سد از خشکسالی و وقوع سیلاب در منطقه جلوگیری شود.امروز خواسته ومطالبه مردم این شهرستان به دلیل عدم تحقق وعده ها از فرودگاه، راه آهن، روستای توریستی، شهر بازی و امکانات ناب آموزشی و تفریحی به آسفالت خیابان ها، معابر، مبلمان شهری و حفظ حداقل امکانات تغییر کرده است.

امروز شرایط شهرستان به گونه ای تغییر کرده است که نه تنها اشتغال جدید ایجاد نشد بلکه با تعطیلی کارخانه های بزرگ و کوچک این شهرستان موجی از بیکاری نیز در سطح شهرستان ایجاد شد که اگر چه بخشی از این موج ایجاد شده ناشی از تحریم بود اما بخش مهمتری بی تدبیری مسوولان را نشان می داد چرا که امروز برغم وجود همان تحریم شاهد احیا برخی از واحدهلای صنعتی راکد هستیم.

متاسفانه این شهرستان به رغم افزایش جمعیت و گستردگی بافت شهری و برخورداربودن از نیروی انسانی کارآمد و متخصص و همچنین امکانات و تجهیزات آنگونه که باید توسعه نیافته واین عدم پیشرفت منجربه فراهم شدن بسترمهاجرت برای بسیاری ازشهروندان بروجردی شده است.
این شهرستان دارای جاذبه های توریستی و گردشگری طبیعی، معنوی و انسانی بسیاری است که متاسفانه به صورت مناسب و مطلوب معرفی وساماندهی نشده اند و انتخاب افرادی توانمند و کارآمد بدور از گرایش سیاسی و جناحی می تواند صدای واحد مردم را که توسعه همه جانبه بروجرد است به صدایی واحد تبدیل نماید و آرزوهای دیرینه را جامعه عمل بپوشاند.

مردم بروجرد امروز تشنه همسو بودن ۲ نماینده و صدای واحد برای توسعه شهر و رفع مشکلات هستند این مردم امروز دیگر آرزوی داشتن فرودگاه و راه آهن را ندارند بلکه آرزو دارند صنعت کشاورزی بیش از قبل رونق گیرد و واحدهای صنعتی راکد احیا و با برخوردار بودن از سد از خشکسالی و وقوع سیلاب در منطقه جلوگیری شود.
بیشتر شهروندان بروجرد علت عدم این توسعه یافتگی بروجرد را سومدیریت برخی مدیران وتنگ نظری های مسوولان درتامین اعتبارات می دانند برخی دیگر از شهروندان نیز براین باورند که دربروجرد موضوعات فرهنگی و اجتماعی و حتی مسایل شهری تحت الشعاع مسایل حزبی و جناحی قرار گرفته و آنچه موجب عقب گرد این شهرستان شده تداخل سیاست درتوسعه وپیشرفت شهری است.
گلایه مردم این شهرستان از نحوه عملکرد نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، ضعیف عمل کردن شورای اسلامی شهر و شهرداری در اداره امور شهری از دیگرعواملی هستند که درعقب گرد وعدم توسعه یافتگی بروجرد تاثیرمستقیمی داشته است.
شهروندان بروجردی براین باورند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث کارخانه سیلیس، عدم رونق صنعت گردشگری و بی توجهی به جاذبه های تاریخی و مذهبی و طبیعی بروجرد، برخوردار بودن از ۲۵۰ مدرسه فرسوده، و راکد ماندن چرخ اقتصاد بروجرد با تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و سنگبری ها ونیز وجود مشکلات مالی دربرخی از واحدهای صنعتی بزرگ و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران این واحدها جزیی از مشکلاتی هستند که راه توسعه یافتگی بروجرد را سد کرده است.
قرار گرفتن بروجرد در دروازه استان لرستان و قرار گرفتن درجاده ترانزیتی غرب و شمال به جنوب کشور، وجود ۴۰۰ واحد صنعتی، برخوردار بودن از ۱۱ سراب پرآب و ۶۸ هزارهکتار اراضی کشاورزی و باغات مستعد همه عواملی است که اگر خوب به کارآیند توسعه نیافتگی از این شهر رخت برمی بندد.
رقابت واقعی در انتخابات سبب مشارکت زیاد مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود از این رو نوع فعالیت داوطلبان و شرکت تمامی جریان‌های سیاسی نشانگر افزایش شور و نشاط سیاسی در میان آحاد مردم، احساس مسئولیت جوانان و باور ملی به پاسداشت قانون اساسی و حراست از نظام جمهوری اسلامی است.

زمانی که داوطلبان بتوانند به بهترین شکل برنامه های تبلیغاتی خود را در چارچوب قانون پیاده کنند و از فریب و دادن وعده های غیرعملی پرهیز کنند مردم به این افراد اعتماد کرده و با مشارکت در عرصه انتخابات دین خود را ادا می کنند.

صِرف حضور افرادی با مدرک دکترا در مجلس نمی‌تواند متضمن حل مشکلات کشور باشد بلکه مجلس نیازمند افراد کارآمد و متفکری هست که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند.

تلاش برای بهبود فضای کسب و کار که جز برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده و در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته همواره باید در برنامه مجموع داوطلبان گنجانده شود.


تایید صلاحیت ۳۷ داوطلب نمایندگی مجلس در بروجرد

با این تفاسیر باید دید که شمار داوطلبان تایید شده برای نمایندگی مجلس در این شهر چقدر است که به این سوال معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد پاسخ می دهد. او می گوید: صلاحیت ۳۷ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان تایید شده است که برای رسیدن به ۲کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند نمود.

عبدالرحیم رحیمی ادامه می دهد: داوطلبانی که در تاریخ ۲۲ بهمن ماه نام آنها بعنوان کسانی که صلاحیت آنها تایید شده باشد بعنوان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و از تاریخ ۲۴ بهمن به مدت یک هفته اجازه تبلیغات دارند.

این مقام مسئول در استانداری لرستان در عین حال تاکید می کند: انتظار می رود داوطلبان از دادن وعده های غیر عملی و تخریب یکدیگر دوری و زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری بروجرد نیز به نکته ای دیگر هم اشاره می کند و می گوید: در کنار همه مطالب و مشکلات مطرح شده مهمترین موضوع در انتخابات میزان مشارکت مردم است که نباید اجازه داد با چالش مواجه شود.

احمد گودرزیان عنوان میکند: ایجاد مشارکت و شور انتخاباتی در پایان امسال ماموریتی دشوار به نظر می رسد که همه اقشار جامعه باید فضا را آماده انتخاباتی پرشور و نشاط نمایند و با این شور انتقام سخت از دشمن را بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار