مسابقات کشتی با چوخه کلات نادر با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

جام پهلوانان در کلات نادر باقی ماند

کلات(پانا)- مسابقات کشتی با چوخه یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن ورزشی شهید قره خانی دربند شهرستان کلات نادر برگزار شد که در پایان تیم شهرداری کلات نادر به قهرمانی رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات کشتی با چوخه کلات نادر با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

در حاشیه این مراسم مهدی ناصری فرماندار شهرستان کلات از کشتی باچوخه کلات نادر به عنوان رویداد عظیم فرهنگی یاد کرد و افزود: طی چند سال گذشته کشتی با چوخه به عنوان یک برند و واقعه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در تقویم ورزشی شهرستان به عنوان مهد کشتی با چوخه کشور ثبت شده است.

فرماندار شهرستان کلات اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان باعث حضور خانواده‌ها و اجرای برنامه‌های خانواده محور است.

همچنین محمد غفران بخشدار مرکزی و دبیر ستاد برگزاری مسابقات گفت:191 نفر چوخه کار از سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این مسابقات شرکت نمودند.
وی ادامه داد: مردم و اهالی خوب و ورزش دوست و دستگاه‌های مختلف شهرستان برای برگزاری این مسابقات ما را یاری نمودند.

دبیر برگزاری مسابقات کشتی چوخه شهرستان کلات افزود: رشته چوخه رشته‌ای سنتی است و جایگاه بین‌المللی ندارد اما می‌شود گفت زمینه‌ای برای ورزش‌هایی مانند جودو و کوراش است تا ورزشکاران بتوانند در این رشته‌های جهانی کسب مدال کنند.

در ادامه حسن پور افشار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلات نادر با بیان این که کشتی با چوخه در کلات نادر به عنوان یکی از قطب‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: امید است با هماهنگی های لازم بتوانیم از ظرفیت های استان خراسان رضوی با محوریت گود کشتی با چوخه شهرستان کلات نادر استفاده کنیم چون کشتی با چوخه کلات نادر به واسطه قدمت و تاریخ می‌تواند نقطه عطفی در بحث فرایندهای توسعه ورزش سنتی قرار بگیرد.

پورافشار در ادامه با بیان اینکه شهرستان کلات نادر مهد کشتی با چوخه کشور است گفت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم در این شهرستان فضایی را به عنوان برگزاری این گونه مسابقات به بهره برداری برسانیم و شاهد برگزاری مسابقات در سطوح مختلف باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین و تخصیص اعتبار تکمیل گود کشتی باچوخه در شهرستان، مسابقات به صورت آکادمیک و هر ساله در این شهر برگزار شود.

این رویداد بزرگ ورزشی با حضور بیش از 1500 نفر از علاقه‌مند به ورزش بانظم بسیار خوبی از عصر روز پنج شنبه 17 بهمن ماه 98 شروع و تا پاسی از شب جمعه 18 بهمن 98 ادامه داشت که فرمانداری، دادگستری ، اداره ورزش و جوانان، بخشداری مرکزی، هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و انجمن کشتی باچوخه، شهرداری و شواری شهر، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، میراث فرهنگی، اورژانس و هلال احمر، اداره پست، راهداری شهرستان کلات نادر و... در برگزاری این مسابقات نقش بسزایی داشتند.

مراسم تجلیل از مدال آور مسابقات جهانی شهرستان کلات نادر نیز در اختتامیه رقابت های کشتی باچوخه برگزار شد و به احمد یزدانپناه، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی قزاق کوراس در کشور قزاقستان هدایایی اهدا شد.

این رقابت ها در پنج وزن66 _ 74 _ 84 _ 96 _ +96 و به مدت دو روز در سالن شهید قره خانی برگزار شد که در پایان در اوزان 66 کیلو گرم مجید سلمانیان، 74 الیاس پاک دل، 84 کیلوگرم مصطفی اسکندری، 96 کیلوگرم احمد یزدانپناه و در +96 کیلوگرم علی بهرامی همگی از تیم شهرداری کلات نادر به قهرمانی رسیدند و در رده بندی تیمی تیم شهرداری کلات نادر با 40 امتیاز به قهرمانی رسید و تیم های شیروان و قوچان در رده های بعدی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار