افتتاح و بهره برداری ازهنرستان فنی و حرفه ای دخترانه صدیقه ناظران

مشهد (پانا)- همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه صدیقه ناظران در آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۲۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و بهره برداری ازهنرستان فنی و حرفه ای دخترانه صدیقه ناظران

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه این هنرستان گفت: در شروع سال تحصیلی 99-98 تعداد یک هزار و 204 کلاس درس در آموزش و پرورش استان افتتاح شد، همچنین از مهرماه 98 تا پایان دی ماه سال جاری تعداد 355 کلاس دیگر به فضاهای آموزشی استان اضافه شد و در ایام الله دهه مبارک فجر نیز تعداد 112 کلاس درس در استان افتتاح و به بهره برداری رسید که این مهم بدون همت و تلاش خیرین نیک اندیش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی میسر نمی شد.

او افزود: آموزش و پرورش خروجی های کارمند محور دارد و معمولا فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل به دنبال جذب در مشاغل اداری هستند حال آنکه رویکرد آموزش در دنیا به سمت کارآفرینی تغییر کرده و آموزش و پرورشی موفق است که محصول آن منجر به ایجاد یک شغل پایدار شود و اشتغال زایی و کارآفرینی ایجاد کند و هرچقدر دستیابی به اشتغال پایدار برای دانش آموزان ساده تر باشد آن نظام آموزشی موفق تر عمل کرده است.

خدابنده تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه امروز، توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت استان قرار گرفته و در حال حاضر 43 درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که از میانگین کشوری بالاتر است و این آمار تا دو سال آینده باید به 50 درصد ارتقاء یابد و ساخت هنرستان ها و توسعه و تجهیز هنرستان ها و کارگاه ها می تواند به این امر کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: علی رغم همه محدودیت ها آموزش و پرورش استان در زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در طی چند سال گذشته توفیقات فراوانی بدست آورده است و کسب رتبه اول کشور در المپیاد شایستگی محور و مسابقات علمی کاربردی هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش نمونه ای از این توفیقات است و این موفقیت ها بواسطه برنامه ریزی همکاران ستادی و همت و تلاش هنرآموزان و هنرجویان استان محقق شده است.

او مطرح کرد: آموزش و پرورش استان جهت استقبال بیشتر خانواده ها از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش طرح هلال مهارتی را تهیه و تدوین نموده است و بر طبق این طرح قرار است در بخش هایی از مناطق شهر که استقبال از رشته های فنی و مهارتی بیشتر است رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش توسعه بیشتری یابد.

خدابنده در پایان خطاب به خیرین مدرسه ساز حاضر در این مراسم گفت: این کار خداپسندانه یک باقیات الصالحات بزرگ و اقدامی ماندگار است و هر توفیق و موفقیتی که در آینده نصیب دانش آموزان این مدارس شود خیرین نیک اندیش نیز در این موفقیت ها سهیم هستند و این افراد دارائی خود را در راه ریشه کنی جهل و نادانی و توسعه علم و دانش انفاق می کنند و چقدر این موضوع ارزشمند و بزرگ است.

قابل ذکر است این هترستان با زیربنای سه هزار و 850 مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان با مشارکت مجمع خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی احداث و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار