آیت‌الله مکارم شیرازی: با وجود مشکلات، قهر با صندوق رای و عدم حضور در راهپیمایی 22 بهمن عاقلانه نیست

تهران (پانا) - مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بدون شک مشکلاتی در کشور وجود دارد، مشکلات اقتصادی غوغا می‌کند و مردم نگرانی‌هایی از برخی مسئولان دارند اما قهر با صندوق‌های رای و عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عاقلانه نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۲۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: با وجود مشکلات،  قهر با صندوق رای و عدم حضور در راهپیمایی 22 بهمن عاقلانه نیست

به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی روز یکشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: ما دو روز تاریخی ۲۲ بهمن و دوم اسفند روز انتخابات را در پیش داریم، این دو روز از یک نظر جنبه تاریخی برای ما دارد و باید ببینیم وظیفه ما در قبال این مساله چیست؟

وی ادامه داد: بدون شک مشکلاتی در کشور وجود دارد، مشکلات اقتصادی غوغا می‌کند و مردم نگرانی‌هایی از برخی مسئولان دارند اما قهر با صندوق‌های رای و عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عاقلانه نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بنده با صراحت عرض می‌کنم که به لحاظ اعتقاد شرعی هم حضور در راهپیمایی و ۲۲ بهمن را شرعا وظیفه می‌دانم، چراکه در غیر این صورت نظام و کشور تضعیف می‌شود و از سویی دیگر دشمن امیدوار و باعث فشار و تحریم بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن خواب‌وخیال‌هایی در سر دارد، همگان باید عاقلانه فکر کنند و با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفندماه دشمن را مایوس کنند.

این مرجع تقلید گفت: بحمدلله به برکت همین حضور مردمی و به فضل الهی چهل‌ویک سال خواب دشمنان تعبیر نشده و خیالاتشان به واقعیت نپیوسته است؛ امیدوارم در ادامه راه نیز همین‌گونه باشد.

وی ضمن دعا برای حل مشکلات کشور و مردم عزیز ایران اسلامی، افزود: بنده معتقدم گره‌ها تدریجا از کار مردم گشوده می‌شود و اگر ما متوسل به امام زمان(عج) باشیم لطف ایشان هم شامل حال خواهد بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر عزت خود پافشاری می‌کنند

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در پیامی آورده است: ملت شریف ایران، شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارند. ازیک‌طرف نقشه‌های شوم استکبار و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی موجب جریحه‌دار شدن قلب ملت شد و از طرفی در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان هستیم.

پیام حاکی است: در این شرایط، رسانه‌های استکباری با سیاه نمایی اوضاع داخلی مملکت سعی در سست کردن ملت ایران دارند تا آن‌ها را از حضور درصحنه‌های متعدد انقلاب بازدارند. لکن این ملت، همانند همیشه هیچ‌گاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملی و هدر دادن خون شهدا نخواهند بود.

پیام ادامه یافته است: لذا در روز ۲۲ بهمن نیز با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می‌فهماند که به‌رغم برخی کاستی‌ها و کم‌توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیعت مجدد خواهند کرد .

پیام می‌افزاید: امید است مسئولان مملکتی با ارج نهادن به نجابت و ایمان ملت شریف ایران هرچه بیشتر تلاش خود را مضاعف کرده و برای رفع گرانی و نابسامانی‌های موجود و مبارزه با فساد و رانت‌خواری اقدام‌های جدی‌تری داشته باشند و مردم نیز با حضور خود موجب تقویت استقلال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار