شیوه‌نامه «ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» ابلاغ شد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد شیوه‌نامه «ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» را به معاونان روسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه «ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی بخشنامه «شیوه‌نامه ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» را به معاونان، روسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

بازنگری این شیوه‌نامه، با عنایت به راهبرد سوم نظام پژوهش و فناوری «سند دانشگاه اسلامی» مبنی بر تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش، تولید علم و فناوری و نهضت نرم‌افزاری و بسط روحیه پژوهشگری در دانشگاه در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه امور پژوهشی صورت گرفته است.

این شیوه‌نامه با هدف تقویت و توانمندسازی فرآیندهای پژوهشی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف و ایجاد انگیزه بیشتر در پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و نویسندگان مقالات علمی جهت انتشار بروندادهای پژوهشی در مجلات معتبر علمی در دستور کار پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه بازنگری شده است.

«شیوه‌نامه ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» با اهداف ارتقای جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌های رتبه‌بندی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد انگیزه در تولیدات ارزشمند علمی و مسأله محور دانشگاه آزاد اسلامی همراه با حمایت از توسعه مجلات دانشگاه، تشویق محققان دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری‌های بین المللی و انتشار مقالات در مجلات معتبر، حمایت از دستاوردهای حاصل از اجرای راهبردها و برنامه‌های تحولی دانشگاه مانند برنامه‌های علمی و نظام پایش آزاد و استفاده بهینه از منابع مالی پژوهشی دانشگاه ابلاغ شده است.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: با توجه به اینکه حمایت از انتشار مقالات ارزشمند در مجلات معتبر علمی و موثر، در تولید علم و دارای امتیاز برای دانشگاه آزاد اسلامی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه است، مسئولان دانشگاه باید در حوزه‌های مختلف اهتمام ویژه نسبت به اجرای صحیح، دقیق و به هنگام این شیوه‌نامه داشته باشند.

«شیوه‌نامه ارزیابی و پرداخت جایزه چاپ مقالات علمی» به تفصیل و با جزئیات، در اختیار واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و شامل مواردی از جمله تعاریف، فرآیند و ضوابط بررسی مقاله‌ها و ارسال گزارش ها، میزان جایزه نقدی، جایزه مقاله‌های برتر و نکات تکمیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار