صدور و تمدید ۱۴۴ ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از صدور ۲۴ ضمانت نامه و تمدید ۱۲۰ ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک از ابتدای امسال تا روز گذشته (شنبه ۱۹ بهمن) (در مجموع ۱۴۴ ضمانت نامه) خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور و تمدید ۱۴۴ ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک

محمدحسین مقیسه افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (صدور ۸۹ فقره ضمانت نامه و تمدید ۱۶۱ فقره ضمانت نامه ) افت نشان می دهد.

وی دلایل این افت را مشکلات اقتصادی، فضای حاکم بر اقتصاد کشور، سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، کفایت سرمایه صندوق و غیره عنوان کرد.

مقیسه خاطرنشان کرد: در شرایط نرمال اقتصادی، صندوق‌ها به طور معمول پنج برابر میزان سرمایه‌شان ضمانت‌نامه صادر می‌کنند، اما این صندوق از ۶ برابر هم گذشته است.

وی از افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه صندوق در بهمن ماه خبر داد و گفت: به این ترتیب، اکنون مجموع سرمایه صندوق به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسوول یادآور شد: از ابتدای کار صندوق در سال ۸۳ تاکنون، تعداد هزار و ۹۵۴ فقره ضمانت نامه سرمایه گذاری برای صنایع کوچک به ارزش هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارم آذر ۱۳۸۳ قانون تاسیس «صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک» زیر نظر وزارت صنایع و معادن وقت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ اساسنامه صندوق در سال ۱۳۸۴ مصوب هیات دولت شد و صندوق پس از آغاز به کار در سال ۱۳۸۵، نخستین ضمانت‌نامه خود را در سال ۱۳۸۶ صادر کرد.

سال گذشته در مجموع ۲۹۳ فقره ضمانت نامه به ارزش دو هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار