میزبان های مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی خراسان رضوی مشخص شدند

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان خراسان رضوی در گروه‌های سه‌گانه، گفت: بر این اساس شهرستان‌های مشهد و سرخس میزبان بیش از 3 هزار دانش‌آموز قرآنی استان می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
میزبان های مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی خراسان رضوی مشخص شدند

علیرضا مالک اشرفی عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گروه یک به به میزبانی شهرستان سرخس و مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گروه دو و سه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مالک اشرفی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان در شهرستان ها گفت: واگذاری میزبانی مسابقات به شهرستان ها با هدف جریان سازی و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در شهرستان‌ها، شناسایی ظرفیت‌های ادارات آموزش و پرورش و ایجاد پویایی و نشاط هر چه بیشتر در شهرستان ها به برکت و حول محور مفاهیم قرآنی در این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ابراز کرد: بر اساس میزان توسعه یافتگی، مناطق برخوردار در گروه یک شامل ۱۵ اداره، مناطق نیمه‌برخوردار در گروه دو شامل ۱۶ اداره و مناطق کم‌برخوردار شامل ۱۶ اداره در گروه سه قرار گرفتند که در مجموع ۴۷ اداره در قالب این سه گروه تقسیم‌بندی شدند.

مالک اشرفی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از ابتدای مهرماه سال جاری، ابراز کرد: در مرحله آموزشگاهی حدود 984 هزار نفر/ رشته در مسابقات شرکت کردند و در مرحله بعد بیش از 204هزار نفر از نفرات برگزیده آموزشگاه ها، در مرحله شهرستانی با هم به رقابت می پردازند و برگزیدگان مرحله شهرستانی قریب به 3 هزار نفر در مرحله مقدماتی استان حضور خواهند داشت و در قالب 14 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت.

علیرضا مالک اشرفی با اشاره به 14 رشته مسابقات قرآن، عترت و نماز، عناوین این رشته ها را شامل: حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ ترتیبی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، مداحی، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام دانست.

وی در توضیح زمان برگزاری این مسابقات افزود: مرحله مقدماتی استاتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از تاریخ 4 لغایت 23 اسفند ماه و در قالب 6 دوره به تفکیک گروه های سه گانه و جنسیت دختر و پسر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله بعدی مسابقات اضافه کرد: بعد از این مرحله، مرحله فینال برگزار خواهد شد و نفرات اعزامی به مرحله کشوری مسابقات مشخص می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار