کاهش 10 الی 15 درجه ای دما در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - دمای هوای استان اردبیل 10تا15 درجه کاهش می یابد. سرعت وزش باد در شهرستان مشگین شهر به ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 10 الی 15 درجه ای دما در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی اردبیل با بیان اینکه از صبح شنبه سامانه بارشی و سرد جدیدی وارد استان شده است، افزود: بارش برف و باران، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و حاکمیت هوای سرد زمستانی به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پدیده‌های غالب این سامانه خواهد بود.

سیاوش محمدی در تشریح آخرین وضعیت جوی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی به صورت تند تا شدید تداوم داشته بطوری که در شهرستان مشگین شهر سرعت وزش باد به ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است.

او افزود: طبق آخرین گزارش اعلامی حداکثر سرعت باد در استان در شهرستان گرمی به ۱۰۸کیلومتر و شهرستان اردبیل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به پیش بینی یخبندان، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در تردد و کولاک برف همچنین احتمال اختلال در عملیات پرواز نسبت به اجتناب از صعود به قله‌های مرتفع، توقف عملیات بتن ریزی، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر شهری و محورهای مواصلاتی و تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها و مراکز دامداری و مرغداری‌ها در این مدت توصیه کرد.

فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در مورد خسارات تندباد شدید در استان اردبیل گفت: تاکنون خوشبختانه هیچ گونه خسارات جانی نداشته‌ایم و تنها چند دیوار ریزش کرده که بعد از جمع‌بندی میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل نیز در بازدید از محور رضی گرمی گفت: هم اکنون شاهد بارش شدید برف در محور‌های شمالی استان و گردنه‌های حیـران و الماس هستیم.

او بیان کرد: با آغاز بارش برف عملیات برف‌روبی و نمک پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر وسایل و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تصریح کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه ها، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.

رحمتی با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی و آماده باش کامل راهداران جهت خدمات‌رسانی و برف‌روبی جاده‌ها خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ هزار تن ماسه و نمک در انبار‌ها و راهدارخانه‌ها برای بازگشائی محور‌ها ذخیره شده است.

او از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده و قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: امسال ۵۶ هزار و ۹۷۹ کیلومتر باند برف روبی در محور‌های اصلی و فرعی و ۲۱ هزار کیلومتر برف روبی نیز در محور‌های روستایی با تلاش جهادی راهداران سخت کوش انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار