در گفت‌وگو با پانا

میرلوحی: قراردادی که در سامانه شفافیت نباشد، مجاز به امضا نیست

رویکرد شورا و شهرداری این است که مصلحت‌ها در حداقل ممکن و اساسا نزدیک به صفر باشد

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران با بیان اینکه این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری به سمت قراردادهای ترک تشریفات نخواهد رفت، گفت قراردادی که در سامانه شفافیت نباشد، مجاز به امضا نیست و اگر موردی باشد با آن برخورد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی: قراردادی که در سامانه شفافیت نباشد، مجاز به امضا نیست

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا درباره لیست فروش املاک و افزایش قراردادهای ترک تشریفات شهرداری تهران گفت: معمولا اعلام می‌کنیم لیست فروش‌ها را ارسال کنند اما سازمان املاک محدود به این نیست که اگر ملکی را در طول سال به هر دلیلی تملیک کرد، صبر کند تا سال بعد لیست را بیاورد. بنابراین اگر گفته می‌شود به این دلیل است که بدانیم چه اتفاقاتی افتاده است.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران افزود: علت اینکه سال گذشته اعلام کردیم لیست املاکی که قرار است واگذار شود را ارسال کنند به این علت که سیاست و رویکردها مشخص شود و اینکه آیا املاک غربال می‌شود؟ اکنون رویکرد ما این است که بتوانیم منابع دارایی شهرداری تهران را تبدیل وضعیت کنیم و در آن ارزش افزوده ایجاد کنیم. به عنوان مثال ممکن است تعدادی از املاک خُرد را که دست افراد متفرقه بود به پیمانکارانی که طلبکار بودند بدهیم یا به ساختمان‌هایی که تاریخی هستند تبدیل کنیم.

میرلوحی ادامه داد: رویکرد ما است که دارایی‌های شهرداری طوری جابجا و تبدیل شود که ارزش افزوده پیدا کند، یعنی بدانیم اگر امسال 10 واحد دارایی داریم سال بعد 11 واحد داریم. قبلا گفتیم املاکی که در اختیار غیر است 3800 واحد ملکی است که نظارت و مدیریت آن مهم است. در برخی کشورها شهرداری‌ها موجر بزرگ هستند به عنوان نمونه 60 درصد شهر «وین» برای شهرداری است. برای شهرداری تهران که بیش از 4 میلیون واحد ملکی و 936 هزار پارسل ملکی دارد اشکال ندارد که 4 هزار ملک شهرداری تهران داشته باشد اما در گذشته این ساز و کار فراهم نبود و گاهی اوقات در معرض آسیب و توقعات افراد بودیم که شهرداری باید ملک را رایگان در اختیار آنها قرار دارد.

وی درباره افزایش قراردادهای ترک تشریفات در سامانه شفافیت شهرداری تهران نیز گفت: فعلا رویکرد شورا و شهرداری این است که مصلحت‌ها در حداقل ممکن و اساسا نزدیک به صفر باشد. رویه قبلی اینطور بود که 50 درصد قراردادها ترک تشریفات بود اما قطعا این شورا و مدیریت شهری به آن سمت نخواهد رفت. ما حتی فراتر رفتیم و ذی‌حساب‌ها را موظف کردیم در بودجه که مجاز نیستند قراردادی که در سامانه شفافیت نیست را امضا کنند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سایت شفافیت فراتر از رسانه است، گفت: سامانه شفافیت شأن و جایگاه حقوقی پیدا کرده است و قراردادی که در سامانه شفافیت نباشد، مجاز به امضا نیست و اگر موردی باشد با آن برخورد خواهد شد.

فرشته مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار