امضای تفاهم نامه ساخت 9 فضای آموزشی و پرورشی در کاشمر

مشهد (پانا)- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امضای تفاهم نامه ساخت 9 فضای آموزشی و پرورشی در شهرستان کاشمر انجام شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه ساخت 9 فضای آموزشی و پرورشی در  کاشمر

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و نیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با همت و تلاش رتبه اول کشور را کسب کرده اند و چه از حیث کیفیت پروژه ها و ساخت و سازها و چه از حیث کمیت و جذب اعتبارات در صدر ادارات کل نوسازی و مجامع خیرین کشور قرار گرفته اند که این مهم جای تقدیر دارد.

وی افزود : در شروع سال تحصیلی 98-99 تعداد یک هزار و 204 کلاس درس را به همت مجمع خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به بهره برداری رساندیم که نیمی از آن ها توسط خیرین نیک اندیش و نیمی دیگر از اعتبارات دولتی ساخته شد.

خدابنده با بیان اینکه از شروع سال تحصیلی 99-98 تا پایان دی ماه قریب به 355 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسیده و سهم خیرین در ساخت این کلاس ها بسیار قابل توجه بوده است خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد 112 کلاس درس به بهره برداری رسید و قریب به نیمی از این کلاس ها به همت خیرین استان انجام شده که جای تقدیر دارد و اگر کمک خیرین عزیز نبود آموزش و پرورش استان که در بسیاری از حوزه ها در کشور پیشرو است با مشکلات گوناگونی مواجه می شد و قطعا یکی از دلایل اصلی این موفقیت ها و توفیقات خیرین مدرسه ساز استان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بخشش را بالاترین نیکی ها دانست و تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز پدران و مادران معنوی دانش آموزان هستند و با توجه به اینکه محور توسعه از آموزش و پرورش و مدارس آغاز می شود هر توفیقی که در آینده حاصل شود خیرین مدرسه ساز در آن موفقیت ها سهیم هستند.

او در ادامه مدرسه سازی را یک باقیات الصالحات بزرگ توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به همت و تلاش قریب به 90 هزار همکار فرهنگی جزو آموزش و پرورش های پیشرو در کشور است و در بسیاری از جشنواره ها، مسابقات و همایش های کشوری حائز عناوین برتر شده است.

خدابنده همچنین یاد آور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید به همه آحاد جامعه و به خصوص دانش آموزان خاطرنشان کنیم و توفیقات بسیاری در این چهار دهه پس از پیروزی انقلاب نصیب این کشور شده که باید آن ها را برای نسل جوان بازگو و تبیین نماییم، در ابتدای انقلاب میزان باسوادی در کشور 38 درصد بوده در حالی که این آمار در حال حاضر در استان خراسان رضوی به بیش از 97 درصد رسیده و در زمینه سوادآموزی بیش از دو برابر رشد داشته ایم که بسیار قابل توجه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: تعداد مدارس استان خراسان بزرگ قبل از انقلاب قریب به سه هزار و 500 مدرسه بود در صورتی که در حال حاضر فقط قریب به 9 هزار مدرسه فقط در استان خراسان رضوی داریم و رشد بسیار خوبی در زمینه آموزشی داشته ایم، در حال حاضر در استان خراسان رضوی چهار مدرسه وجود دارد که فقط با یک دانش آموز دایر و فعال است و برای اجرای عدالت آموزشی و اینکه حتی یک نفر لازم التعلیم از درس و تحصیل محروم نشود یک مدرسه را دایر کردیم، همچنین در استان قریب به 20 مدرسه وجود دارد که با دو دانش آموز فعال است و نشان می دهد نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پروش به بحث عدالت آموزشی توجه ویژه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه های علمی، پزشکی، فناوری، خدماتی، درمانی، جاده سازی، ساخت راه آهن ها و فردوگاه ها نیز اتفاقات خوبی افتاده و زحمات زیادی کشیده شده تاکید کرد: حتما باید این موفقیت ها و دستاوردها به دانش آموزان که آینده سازان این مملکت هستند گفته شود تا نیروی محرکه ای برای کسب موفقیت های آتی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود مجمع خیرین مدرسه ساز و مجمع خیرین مدرسه یار را نشانی از توسعه مشارکت ها در ایام پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: امروزه رویکرد آموزش در دنیا به سمت کارآفرینی تغییر یافته و آموزش ها باید سبب ایجاد اشتغال پایدار شود و کارآفرینی را تقویت کند و هرچه قدر در این مسیر توفیق بیشتری داشته باشیم آموزش و پرورش ما پیشرفته تر است و به اهداف متعالی خود نزدیک تر شده است.

خدابنده در پایان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت مدرسه محوری و تمرکز زدایی گفت: خوشبختانه بیش از 43 درصد دانش آموزان متوسطه استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند و این آمار حدود سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این مهم نمونه ای از توجه آموزش و پرورش استان به مهارت آموزی و کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار