شیراز پایتخت کتاب ایران شد

تهران (پانا) - در ششمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران شیراز موفق به کسب این عنوان شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شیراز پایتخت کتاب ایران شد

به گزارش تسنیم، طرح پایتختی کتاب ایران؛ عنوان طرحی است که هر ساله گزینش آن اسفندماه انجام می‌شود و بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود. این طرح در اسفند 93 برای نخستین بار اجرا شد و اهواز به عنوان اولین پایتخت کتاب ایران برای سال 94 انتخاب شد.

در سال‌های بعد به ترتیب نیشابور در سال 95، بوشهر در سال 96، کاشان در سال 97 و در نهایت یزد در سال 98 به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند. شهر شیراز نیز از همان دوره نخست تلاش کرد که این عنوان را کسب کند، اما با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت تاکنون موفق نشد به این عنوان دست یابد.

امسال در ششمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شیراز از بین 38 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» امروز در مراسمی در تهران به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

برای انتخاب پایتخت کتاب شاخص‌هایی مانند مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و نهاد‌های عمومی، توجه به طیف گسترده مخاطب‌ها، اثربخشی، خلاقانه و پایدار بودن طرح‌ها و برنامه‌ها اهمیت دارد.

مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را تائید کرد و اظهار داشت: کسب این عنوان را تبریک می‌گویم و آن نتیجه همکاری و همدلی دستگاه‌های فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار