تولید خودروی سواری در ایران‌خودرو دو برابر شد

تهران (پانا) - مدیرعامل ایران‌خودرو می‌گوید تولید خودروی سواری در این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده و تولید ایران‌خودرو دیزل نیز ۳۰ درصد افزایش تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید خودروی سواری در ایران‌خودرو دو برابر شد

به گزارش ایران خودرو، «فرشاد مقیمی» در مراسم تحویل خودروهای آتش‌نشانی به وزارت راه و شهرسازی افزود: محور اصلی تولید، ساخت داخل محصولات است و تولید خودروی آتش نشانی که امروز به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری تحویل می شود با ۲۵ درصد ساخت داخل آغاز شده و به ۳۵ درصد رسیده و در تولیدات بعدی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال دو دستگاه و تا اواسط سال آینده نیز ۱۲ دستگاه خودروی آتش نشانی به کاربران عرضه خواهد شد.

آیین تحویل ۱۲ خودروی آتش نشانی ایرانی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

این خودروها از نوع شاسی FM ۴۶۰ و تولید شرکت ایران خودرو دیزل هستند و پس از برگزاری مناقصه با تجهیزات ایرانی به امکانات آتش نشانی ویژه فرودگاه ها تجهیز شده اند.

هزینه ساخت و تولید خودرو آتش نشانی فوماتیک فرودگاهی نسبت به نمونه خارجی آن ۵۰ درصد کاهش داشته است .

طراحی و بومی سازی تکنولوژی ساخت ساز تمام آلومینیومی ، طراحی و بومی سازی سیستم الکترونیک عملیات اطفا ء حریق ، راهبری و عملیات اطفاء به صورت الکترونیکی از داخل کابین از مهم‌ترین امتیازات خودرو آتش نشان ایران خودرو دیزل است .

از مشخصات فنی خودروی آتش نشان فوماتیک فرودگاهی می توان به مخزن آب به ظرفیت ۱۱ هزار لیتر ، مخزن فوم با ظرفیت هزار لیتر ، مانیتور سقفی با قابلیت پرتاب آب به طول ۹۰ مترو پودر خشک به طول ۵۰ متر اشاره کرد.

مقیمی در ادامه بیان داشت: محصول ون «وانا» با بهره مندی از موتور ملی پایه گازسوز، نخستین ون گازسوزی است که با توان مهندسان کشور طراحی شده و به زودی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در پایان، خواستار ارائه مشخصات فنی محصولات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و تامین توسط منابع داخلی شد و تاکید کرد: این موضوع علاوه بر حفظ اشتغال، صرفه جویی ارزی بالایی نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار