کارگاه کشوری "علوم اعصاب شناختی" در یزد گشایش یافت

یزد(پانا)- کارگاه آموزشی، پژوهشی علوم اعصاب شناختی (کاپ) با حضور ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان هشت استان یزد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان ، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در محل پژرهشکده تعلیم و تربیت یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه کشوری "علوم اعصاب شناختی" در یزد گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، رییس اداره استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان یزد در این مراسم گفت: در این کارگاه علمی، دانش‌آموز شرکت کننده با آموزش‌های مرتبط با علم اعصاب شناسی آشنا می‌شوند.

شهناز هاتفی در مراسم افتتاحیه این کارگاه، آشنایی دانش‌آموزان مستعد با اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور و هدایت آنها به سوی این نیاز اساسی را هدف اصلی این گردهمایی ذکر کرد.

او خاطرنشان کرد: تربیت نوجوانان و جوانانی پرسشگر و پژوهشگر از دیگر اهداف برپایی این کارگاه است که طبق برنامه صورت می‌گیرد.

این مسوول گفت: این کارگاه با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

هاتفی اشاره کرد: در کارگاه یاد شده دانش‌آموزان منتخب رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی از مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان حضور دارند.

او کارگاه‌های مدنظر که با حضور اساتید تدریس می‌شود را شامل کارگاه حافظه، تخصصی، آمار و فیزیولوژیک، سایکوفیزیک، سیگنال و الکترونیک ذکر کرد.

همچنین عبدالحسین عباسیان پژوهشگر دانش‌های بنیادی کشور در این جلسه گفت: برگزاری این کارگاه‌ها با حضور دانش‌آموزان نخبه نقش مهمی در ارتقای اطلاعات و موفقیت بیشتر دارد.

او افزود: رقابت در موضوع کارگاه در بین کشورها بسیار نزدیک است و باید دانش‌آموزان هرچه بیشتر برای کسب افتحار برای ایران تلاش کنند.

عبدالحسین عباسیان همچنین اظهار کرد: این رشته در سطح دنیا خیلی فراگیر شده و همچنین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی باید روز به روز در بین دانش‌آموزان افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار