تدوین برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست‌محیطی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت سمن‌های مردم نهاد زیست محیطی و تشکل‌های محلی از سال آینده آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست‌محیطی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست،ژیلا مهدی آقایی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های توانمندسازی سمن‌های محیط زیستی در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست انجام شده و از سال ۹۹ به‌صورت منطقه‌ای اجرایی و آموزش‌ها به‌صورت عمومی و تخصصی برای توانمندسازی سمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: نقش سمن‌های زیست محیطی و مردم نهاد در حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها غیرقابل انکار است و این امر زمانی تاثیرگذار خواهد بود که ارتباطات، آگاه‌سازی و آموزش های لازم منجر به جلب مشارکت و اعتماد عمومی شود که در واقع همان مولفه های برنامه سیپا است که می‌تواند با نگاه ویژه به دانش و تجربه سنتی وبا درنظر گرفتن منافع بلندمدت و پایدار جوامع محلی، تضمین کننده موفقیت برنامه‌های مدیریت مشارکتی باشد.

وی با اشاره به تالاب‌ها گفت: تالاب یک اکوسیستم بسیار مهم و خطیر و با ارزشی در دنیا است که همواره نقش موثری در توسعه مناطق اطراف خود داشته است.

وی ادامه داد: تالاب‌ها مراکزی برای حفظ جوامع، تنوع زیستی و فرهنگی به شمار می‌آیند. از این رو نقش مردم، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از این اکوسیستم ارزشمند غیرقابل انکار است. باعلم به این مهم، نقش آموزش و آگاه‌سازی مردم و جوامع محلی با کالاها و خدمات تالاب‌ها و ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی آن می‌تواند منجر به مشارکت و اعتماد پایدار اجتماعی در تضمین حفاظت ازتالاب شود.

مهدی آقایی، تالاب‌ها را در اقتصاد کشور و منفعت وخدمات رسانی به مردم تاثیرگذار دانست و اظهارکرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی یکی از ارکان اصلی در حفاظت از تالاب‌ها هستند ومی‌توانند پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در سطح کشور و جوامع محلی بتوانیم گام‌های موثری برای احیای تالاب‌های از دست رفته و حفاظت از تالاب‌های موجود برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار