هشدار مدیریت بحران استان در خصوص وزش بادهای شدید و کاهش دما در استان زنجان

زنجان (پانا) - بر اساس اطلاعیه شماره 154 سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش برف و باران از روز شنبه 19 بهمن و همینطور کاهش محسوس دما از روز یکشنبه 20 بهمن، برای پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی و تحمیل خسارت، از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری زنجان هشدار داده شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار مدیریت بحران استان در خصوص وزش بادهای شدید و کاهش دما در استان زنجان

این سازمان ضمن تاکید بر حضور اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و اتخاذ تمهیدات لازم به خصوص ستاد بحران شهرداری های تابعه استان، جهت حفظ آمادگی و بازدید فنی تابلوهای بزرگ درسطح شهر اقدام نمایند.

از این رو، به کلیه هم استانیهای عزیز نیز توصیه می شود:

موقع وزش باد هنگام توقف یا هنگام گذر از کنار ساختمان های بلند و نیمه کاره، تابلوها، تیرهای برق، دکل های مخابراتی و درختان کهنسال و داربست‌ها احتیاط کنند.

اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنند.

از اتراق کردن یا توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌ها به دلیل ذوب شدن برف و سرازیر شدن آن، خوداری کنند.

از صعود به قله‌های مرتفع اجتناب کنند.

باعنایت به احتمال وقوع بهمن در محورهای تهم-چورزق، دندی- تخت سلیمان و گردنه خان چایی، جوانب احتیاط را رعایت کرده و همکاری لازم با عوامل محترم راهداری و پلیس راه و دستگاههای خدمت رسان داشته باشند.

با توجه به احتمال لغزندگی جاده‌ها، کولاک، برف، مه آلودگی، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

در مصرف حامل های انرژی مخصوصاً برق و گاز صرفه جویی داشته باشند.

با عنایت به احتمال تحمیل خسارت به مزارع، باغات، گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و زنبورداری ها، کشاورزان عزیز نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار