برگزاری همایش استارت آپ ویکند دانش آموزی برای اولین بار در بندرعباس

هرمزگان(پانا)-همایش استارت آپ ویکند دانش آموزی برای اولین بار در بندرعباس توسط پژوهش سرای دانش آموزی شهید قاسمی ناحیه یک بندرعباس با همکاری دبیرستان غیر دولتی دخترانه تفکر در کانون فرهنگی تربیتی غدیر برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش استارت آپ ویکند دانش آموزی برای اولین بار در بندرعباس

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، این همایش توسط کارشناسان آکادمی زاگ و با حمایت دانشگاه تهران و با حضور معاون متوسطه و معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار گردید.

محمد قویدل در این همایش گفت: یکی از برنامه های اصلی که در حوضه ی آموزش و پرورش در طی چند سال اخیر در مدارس به ویژه متوسطه ی اول و دوم در حال پیگیری و اجرا است، برنامه هایی با روند مهارت آموزی، کار آفرینی و برنامه ریزی به منظور رفع مشکل اشتغال و آینده ی کشور می باشد.

وی با اشاره به موضوع بیکاری در جوانان افزود: اکنون اگر توجه داشته باشیم امروزه تمامی ما از بیکاری، داشتن مدارک بالا فریاد میزنیم، پس اگر ما دانش آموزان را از همین دوران دانش آموزی در خدمت حرفه به آموزش و پرورش قرار داده و با مفاهیم اساسی آشنا کنیم قطعا در آینده توانایی این را خواهند داشت که مشکلاتی همچون بیکاری را حل نمایند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین اشاره ای نیز به منابع طبیعی استان زیبایمان هرمزگان نمود و اظهار داشت: ما در استان خود منابع طبیعی بسیاری داریم که بخش وسیعی از آنان شناسایی نشده هستند و بسیاری از مناطق هستند که دارای ظرفیت گردشگری می باشند اما نیازمند به ایده هستند، جاذبه هایی چون جزایر زیبا، ساحل، دریا و ... اینها همه منابع گردشگری استان ما هستند و از شما دانش آموزان که قرار است در آینده ای نه چندان دور، کشور را مدیریت کنید انتظار می رود از این منابع بهترین بهره را ببرید.

وی در ادامه افزود: مشکل اشتغال در تمامی کشور های پرجمعیت جهان وجود دارد اما کشور هایی مانند چین با اینکه جزء پرجمعیت ترین کشورهای جهان هستند اما از مشکلاتی همچون بیکاری در امان هستند. به این دلیل است که در آنها از مشاغل کوچکی همچون کارگاه های خانگی به مشکل اشتغال جوانان کمک میکنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس هم در این همایش گفت: همه ی ما نسبت به کسب و کار امروز که در رأس همه ی برنامه ها ی دولت قرار دارد واقف هستیم و میتوانیم در این زمینه برای دانش آموزان به امید یک اتفاق خوب پیش قدم شویم.

گفتنی است، در ادامه اعضای اکادمی دکتر صابر خسروی ، حریریان وخانم دکتر صادقی به موضوع استارت اپ پرداختند وحدود صد نفر از دانش آموزان مدارس مختلف از جمله فرزانگان، علی یاس، فرهنگیان، تفکر، ابوذر، سوره، مادر و..... ضمن توجه به مباحث مطرح شده وابراز رضایت خود، برای شرکت در رویداد اصلی اعلام امادگی نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار