فضای مجازی ،عرصه قدرت نمایی نامزدهای انتخاباتی در سلسله و دلفان

خرم آباد(پانا) - فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به عرصه قدرت نمایی و تبلیغات غیرمستقیم نامزدهای انتخاباتی درحوزه انتخابیه دلفان و سلسله تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی ،عرصه قدرت نمایی نامزدهای انتخاباتی در سلسله و دلفان

به گزارش پانا، یکی از روش های نوین تبلیغاتی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره های گذشته حضور و فعالیت چشمگیر نامزدها و طرفداران آنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی پایگاه های خبری وجود داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی رسانه های جدیدی در شبکه های اجتماعی بوجود آمده که تبلیغات نوینی را پایه ریزی کرده است.
اکنون شبکه های اجتماعی فرصتی را بوجود آورده اند که نامزدها و طرفداران آنان با تأسیس کانال ها و گروههای مختلف برای تبلیغ برنامه ها و حمایت از نامزد مورد نظر خود سنگ تمام بگذارند.

آنچه که از رصد فضای مجازی شهرستان های سلسله و دلفان می توان دید این است که فضای مجازی در این حوزه انتخابیه به محل جولان و قدرت نمایی نامزدها و طرفداران آنان تبدیل شده است و هر کدام از طرفداران نامزدها با انتشار پیام و بازنشر عکس و ویدیو سخنرانی ها، دیدارهای مردمی نامزد مورد علاقه خود، آن را با آب و تاب فروان نشر می دهند تا قدرت خودرا به حریفان نشان دهند.

یک کارشناس مسایل سیاسی در دلفان می گوید: رشد و پیشرفت تکنولوژی موجب شده نامزدهای انتخاباتی علاوه بر روش های تبلیغات سنتی چون مراجعه به منازل مردم ، دیدارهای عمومی، شرکت در مراسم های ملی، مذهبی و فاتحه خوانی از روش های نوین تبلیغات غافل نمانند.
علی رضائیان معتقد است: فضای مجازی اگر عاری از توهین و افترا باشد و طرفداران نامزدها رویکرد معرفی و توانمندی نامزد مورد علاقه باشد و چالش و نقدها همراه با عقلانیت باشد در انتخاب مردم موثر است.
وی افزود: شبکه های اجتماعی نفوذ چشمگیری در میان مردم داشته است لذا رفتار انتخاباتی سالم و به دور از هیجان، احساس و تخریب به مردم کمک می کند تا نسبت به نامزدها شناخت بهتری داشته باشند.

رییس کل دادگستری لرستان چندی پیش در جلسه ای با انتقاد از وضعیت فضای مجازی در استان گفته بود:" فضای مجازی در استان به خصوص در چند شهرستان رها شده است".
محمد رزم افزوده بود:" در این راستا شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اینترنتی، فضای مجازی فضای و سایبری در دادگستری لرستان تشکیل شده که این شعبه در کمترین زمان با مدیران کانال های خبری و گروههای در شبکه های اجتماعی و رسانه‌های در مسیر تهدید، تخریب، تشویش اذهان عمومی، تحریک اشخاص و یا هرگونه تخلفات انتخاباتی اقدام نماید به صورت ویژه رسیدگی و متخلفان مجازات قانونی خواهند شد".
فرماندار دلفان نیز در این باره گفت: فضای مجازی در عرصه انتخابات در صورتی که در جهت معرفی جامع نامزد انتخاباتی باشد و مردم را با افکار، اندیشه ها و توانمندی یک نامزد آشنا کند به مردم در جهت انتخاب نماینده توانمند کمک خواهد کرد.
حشمت بهمنی افزود: در صورتی که طرفداران نامزدها به دنبال تخریب توهین و تشویش اذهان عمومی باشند نه تنها به معرفی نامزد مورد علاقه خود کمک نمی کنند بلکه موجب حاشیه سازی نیز می شوند.
به گفته وی فعالیت نامزدها و طرفداران آنان در شبکه های اجتماعی اکنون به صورت روزانه رصد می شود و درصورت اقدامات غیرقانونی با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
بهمنی تاکید کرد :زمان قانونی تبلیغات نامزدهای مجلس از ۲۳ بهمن آغاز می شود لذا تبلیغات مستقیم چه درفضای مجازی وچه درفضای حقیقی ممنوع است.

به هرروی خاطرات تلخ برخی انتخابات را در دوره های گذشته در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان را نباید از یاد برد لذا می توان در شبکه های اجتماعی عقلانیت در رفتارهای تبلیغاتی را جایگزین رفتارهای احساساتی و زود گذر کرد.
شهرستانها ی دلفان و سلسله در استان لرستان یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند.
دراین حوزه انتخابیه هم اکنون ۲۰ نامزد تائید صلاحیت شده به صورت غیر رسمی فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار