پروانه فعالیت مرتع‌داران کاشانی با هولوگرام ساماندهی می شود

کاشان (پانا )- پروانه فعالیت برای 611 نفر از مرتع داران این شهرستان صادر شده که ۳۶۹ فقره از این پروانه ها دارای هولوگرام است و امیدواریم با کمک اداره کل استان اصفهان تمام پروانه دارای هولوگرام شود.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
پروانه فعالیت مرتع‌داران کاشانی با هولوگرام ساماندهی می شود

محمد مهدی شریفی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: پروانه فعالیت برای مرتع دارانی صادر می شود که صاحب بیش از 10 واحد دامی بوده و قبل از سال ۸۵ مراتع آنها ممیزی شده است .
او افزود: هدف از اجرای این طرح، حفظ پوشش گیاهی، بهبود معیشت مردم و تولید علوفه مورد نیاز دام هاست و مرتع داران با پروانه های دارای هولوگرام می توانند عوارض دولتی سالانه را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پرداخت کنند.
شریفی همچنین تصریح کرد: مرتع داران دارای پروانه فعالیت، برای دریافت هولوگرام می توانند با ارئه مدارک شخصی، اصل پروانه و فیش پرداختی عوارض سالهای قبل به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان مراجعه کنند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: با توجه به افزایش جمعیت و جوامع محلی وابسته به مراتع و شیوه معیشت بهره‌برداران، برای مدیریت مراتع نیازمند روش‌های نوین هستیم و باید متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی از تکنولوژی و فناوری‌های جدید بهره‌مند شویم.
شریفی افزود: ارزش زیست‌محیطی مراتع بیش از ارزش اقتصادی آن است و علاوه بر ارزش تفریحی و گردشگری، می‌توان از ظرفیت مرتع برای حفظ آب استفاده کرد زیرا ۵۰ درصد سطح کشور پوشش مرتعی است و این پوشش کمک بسیاری در حفظ و کنترل آب می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار