کرونا ویروس پرندگان ارتباطی با کروناویروس چینی ندارد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های طیور در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا از طریق پرندگان مهاجر منتقل می شود گفت کرونا ویروسی که در پرندگان وجود دارد هیچ ارتباطی با کرونا ویروس جدید 2019 در چین ندارد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ویروس پرندگان ارتباطی با کروناویروس چینی ندارد

اکبر شاهی در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با خطر انتقال ویروس کرونا از طریق پرندگان، گفت: ویروس کرونا مدل‌های مختلفی دارد اما کرونا ویروسی که در پرندگان وجود دارد، هیچ ارتباطی با کرونا ویروس جدید 2019 در چین ندارد و هیچ نگرانی هم بابت انتقال این ویروس از طریق پرندگان وجود نداشته و ثابت هم نشده است.

وی افزود: بیشترین نگرانی‌ها از بابت ویروس پرندگان مهاجر، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که از گذشته وجود داشته و در آینده هم خواهد بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های طیور در پاسخ به این سوال که با خیال راحت می‌توان گوشت دام و طیور را استفاده کرد یا خیر؟ تأکید کرد: آنچه که هم اکنون در مراکز مجاز و با مهر و تایید دامپزشکی عرضه می‌شود و هویت آن مشخص است کاملاً برای مصرف قابل اطمینان است و جای هیچ نگرانی نیست چرا که همه مسائل در قبل و حین کشتار بررسی می شود.

اکبر شاهی گفت: خطر نگهداری پرندگان یا حیوانات خانگی فقط مربوط به ویروس کرونا نیست، چراکه بیماری های مختلفی می‌توانند از طریق این حیوانات به انسان‌ها منتقل شوند لذا لازم است که حیوانات یا پرندگان خانگی از نظر بیماری‌های مشترک بررسی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار