فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرد:

آموزش اشتغال‌محور به 200 هزار سرباز

ساری (پانا) - فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرد که آموزش اشتغال محور به ۲۰۰ هزار سرباز در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش اشتغال‌محور به 200 هزار سرباز

دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز که با گرامیداشت مقام سرباز، معرفی و تجلیل از سربازان نمونه و موفق عرصه مهارت آموزی و کارآفرینی و نیز تجلیل از خانواده با دهه فجر همراه بود، امروز در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا با حضور سردار کمالی معاون سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی و سردار فرحی مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیز سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران و با حضور خانواده شهید شاخص سرباز مدافع وطن عارف نوریان برگزار شد.

سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مراسم با بیان اینکه سرباز بعد از دوران خدمت وارد کار و زندگی می‌شود و باید یک انسان شایسته ولایت مدار بوده تا برای کشور مایه افتخار باشد، گفت: بر اساس دستور و تدابیر رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شد تا سرباز در طی دوسال یک مهارت را کسب کند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح در راستای مهارت آموزی سربازان با ۲۲ وزارتخانه و نهاد توافق نامه امضا کرد، یادآور شد: امروزه یکی از بزرگترین چالش‌های کشور، چالش بیکاری است که میتواند به تهدید امنیت ملی منجر شود.

سردار فرحی با تصریح براینکه از دانشگاه‌ها به تنهایی انتظار تحول د. راین بخش را نمی‌تواند داشت، اضافه کرد: نصف سربازان مدرک دارند، اما مهارت ندارند؛ لذا سرباز در عمر دوساله خودد ردوران خدمت علاوه بر حفظ امنیت ملی، مهارت آموزی هم کسب می‌کند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح مهارت آموزی برای سرباز را به شرط علاقه، اشتغال‌پذیری و کیفیت مهارت دانست و تاکید کرد: مهارت کسب شده توسط سرباز حمایت مالی، هدایت شغلی و نیز رصد شغلی برای ارائه تسهیلات می‌شوند تا سرباز بتواند ایجاد شغل کند.

سردار فرحی در ادامه از مهارت آموزی ۲۰۰ هزار سرباز در سال جاری خبر داد و افزود:با بیان اینکه ما مسئول اشتغال و کار نیستیم و این وظیفه مانیست، اما با توجه به سرمایه عظیم ملی، مهارت آموزی در دوران سربازی جز ابلاغیه سال است و سربازی بدون گواهینامه کیفیت مهارت آموزی ترخیص نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان به تدوین برنامه ۵ ساله و نقشه راه مهارت آموزی اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای رسالت اصلی مهارت آموزی این برنامه به همه سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار