دولت با وجود محدودیت‌های مالی پروژه راه آهن بوشهر را متوقف نکرده است

استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت راه آهن و ریل، این دولت با همه مشکلات پروژه راه آهن بوشهر – شیراز را آغاز کرده و با منابع دولتی تخصیص صد درصد را گرفته ایم و در حال کار هستیم.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت با وجود محدودیت‌های مالی پروژه راه آهن بوشهر را متوقف نکرده است

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر عبدالکریم گراوند در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: بزرگترین سرمایه در استان بوشهر همدلی و انسجام است.
وی با بیان اینکه عسلویه پایتخت انرژی کشور در استان بوشهر به عنوان یکی از افتخارات نظام اسلامی است، ادامه داد: با توجه به وجود صنایع نفت و گاز در پارس جنوبی و سبقه تاریخی این استان در عرصه مبارزات ضد استعماری عنوان پایتخت فرهنگ و مدارا هم به این استان می توان نسبت داد.
گراوند گفت: در امور زیربنایی باید عنوان کرد این استان بوشهر وجود داشتن 900 کیلومتر مرز دریایی و وجود 11 بندر، هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده هرچند عملیات اجرایی پروژه راه آهن در استان بوشهر با قوت در حال اجراست .
گراوند تاکید کرد: با وجود محرومیت های استان بوشهر و با توجه به اهمیت راه آهن و ریل در این دولت با همه مشکلات پروژه راه آهن را آغاز کرده و با منابع دولتی تخصیص صد درصد را گرفته ایم و در حال کار هستیم.
وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی موقعیت مناسبی داریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت های بالای استان بوشهر، آب و هوای آن برای کشت گلخانه ای مناسب است و اجرای طرح های گلخانه در استان بوشهر نسبت به مناطق سردسیر با هزینه بسیار کمتری محقق می شود.
عبدالکریم گراوند بیان کرد: توجه به دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیز باید ویژه باشد، ما در این زمینه در اسفند ماه و با حضور وزیر آموزش عالی، مرکز نوآوری دانشگاه خلیج فارس را افتتاح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در زمینه تولید ناخالص ملی، سهم‌ استان‌ بوشهر ۴.۶ درصد و با احتساب نفت ۵.۲ درصد است، همچنین صادرات آبزیان بوشهر حدود ۷۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.
استاندار بوشهر یادآور شد: در حوزه بوم گردی در بدو ورود بنده به این استان ۱ بومگردی وجود داشته که هم اکنون به حدود ۴۹ منطقه بوم گردی رسیده است که نشان از ظرفیت های بالایی گردشگری در استان بوشهر به ویژه در روستاها دارد.
استاندار بوشهر عنوان کرد: در زمینه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر طی 3 سال گذشته شاهد رشد 42 درصدی در این زمینه بودبم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار