مرضیه جودکی خبر داد:

ویژه برنامه کتابخوانی مراکز ۶ کانون با استقبال اهالی مواجه شد

تهران(پانا) - مسئول مرکز ۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی تمهیداتی اندیشیده است که در این گفت و گو به بیان آن خواهد پراخت.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه کتابخوانی مراکز ۶ کانون با استقبال اهالی مواجه شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرضیه جودکی مسئول مرکز ۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران درباره طرح کتاب و کتابخوانی که از تابستان سال جاری تا کنون در منطقه ۱۵ راه اندازی کرده است، بیان کرد: این طرح برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ کتابخوانی با شعار اینکه «همه حق دارند کتاب با کیفیت مطالعه کنند» پایه‌ریزی شد و تلاش مان بر این بود تا علاوه بر اعضای مرکز، والدین و ساکنین محله را به کتابخوانی تشویق کنیم. در واقع می توان گفت مخاطب هدف ما تمامی افراد محله و کسانی هستند که در این منطقه تردد می کنند.

وی توضیح داد: شرایط اجرای طرح به این صورت است که ما کتاب های مرجوعی و سالم، متناسب همه گروه های سنی را در محیط پارک آویزان کرده و تابلویی هم در معرض دید عموم قرار دادیم با این مضمون که «شما میتوانید برای مطالعه از این کتاب استفاده کنید. اگر تمایل داشتید می توانید کتاب را برگردانید یا اینکه آن را با کتاب دیگری معاوضه کنید».

جودکی با بیان اینکه تا کنون استقبال قابل قبولی از این طرح در محله صورت گرفته است، گفت: این کتاب ها هر از گاهی شارژ می شود و خوشحالیم که نه تنها والدین بچه ها بلکه ساکنان این محله هم نسبت به کتابخوانی علاقه نشان داده اند. تا جایی که برخی هم محله ای های افغان ما که امکان عضویت در کتابخانه را ندارند با ما تعامل کرده و تمام تلاش مان را به کار گرفتیم تا این عزیزان هم از نعمت کتابخوانی محروم نمانند.

مسئول مرکز ۶ کانون پرورش فکری استان تهران ادامه داد: در همین راستا طرحی هم برای والدین اعضا در نظر گرفتیم به این صورت که به ایشان پیشنهاد می دهیم با مطالعه کتاب هایی که در مرکز وجود دارد یا آثاری که همراه‌شان از خانه می آورند؛ زمانی که منتظر می مانند تا کار فرزندان شان به اتمام برسند را به شکل مفیدتری سپری کنند و در این بین مشاهده کرده ایم که تعاملی بین والدین ایجاد شده و خودشان با یکدیگر کتاب مبادله می کنند.

این مسئول فرهنگی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه مرکز ۶ کانون بین مردم محله و محله‌های دیگر به خوبی شناخته شده چرا که پیش از این هم ما آن ها را به پویش جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی برای تولید صندلی‌های چرخدار دعوت کرده بودیم و آن همکاری خوبی که بین مان آغاز شده بود تا امروز هم برقرار است.

جودکی در رابطه با تاثیر تعاملات مرکز شماره ۶ کانون فرهنگی پرورش فکری با مردم منطقه ۱۵ گفت: در پی فعالیت هایی که این سال ها توسط مرکز ما انجام شده؛ دفتر توسعه فعالیت های فرهنگی زیرشاخه شهرداری با ما وارد تعامل شده و قرار است با مشارکت های مردمی در آینده طرح هایی را به اجرا درآوریم.

لازم به ذکر است مرضیه جودکی از سال ۸۱ فعالیت خود را در حوزه های تئاتر عروسکی، ترویج کتابخوانی و هنر چیدمان محیطی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده و از سال ۸۷ به عنوان مسئول در مراکز مشغول به فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار