در جلسه شورای عالی استان‌ها؛

حاجی میرزایی: اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبه‌رو شود باید این موضوع را در نظام یادگیری جست‌وجو کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبه‌رو شود، باید این موضوع را در نظام یادگیری جست‌وجو کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبه‌رو شود باید این موضوع را در نظام یادگیری جست‌وجو کرد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی پدیده قرن حاضر بود و خوشبختانه ما در تاثیرگذارترین پدیده قرن اخیر زندگی می‌کنیم که هدف آن پیشرفت جامعه و پیشرفت جامعه از برکات انقلاب اسلامی بود.

او افزود: مأموریت مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش تلاش برای پیشرفت کشور است و پیشرفت به عنوان دغدغه مشترک مورد مطالعه اندیشمندان مختلف قرار گرفته است. اگر بخواهیم دلایل پیشرفت را واکاوی کنیم، با استفاده از فرهنگ قرآنی متوجه می‌شویم که رمز تعبیر جوامع، تغییر انسان‌هاست، چنانچه خداوند می‌فرماید: «سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم، مگر آنکه مردمان آن سرزمین تغییر کنند و هیچ نعمتی را از مردم نمی‌گیریم، مگر اینکه خودشان بگیرند»، لذا نقش اساسی خود آدم‌ها هستند، بر همین اساس مخاطب انبیا، انسان‌ها هستند و خداوند برگزیده‌ترین افراد را برای تحول آن‌ها می‌فرستد.

حاجی میرزایی اشاره کرد: اندیشمندان دوره معاصر در مورد تغییرات جهانی بررسی‌های زیادی کردند. یکی از آن‌ها می‌گوید که تغییرات جوامع را تغییرات نهادهای جامعه و مناسبات میان افراد رقم می‌زنند، لذا این نقطه بزرگی برای تغییر است. بنابراین هیچ تحول پایداری را نمی‌توان سراغ گرفت، مگر اینکه یک تغییر در جریان یادگیری جامعه آغاز شود.

او تاکید کرد: اگر نهاد اقتصاد، سیاست و خانواده با کاستی روبه‌رو شوند، باید این موضوع را در نظام یادگیری جست‌وجو کرد. اگر می‌خواهید تصویر روشنی از آینده جامعه داشته باشید، باید ببینید که وضع مدارس آن جامعه چگونه است. شاید بتوان با تزریق منابع مالی چهره ظاهری شهرها را تغییر داد، اما چهره واقعی جامعه را تنها با تحول در یادگیری می‌توان دگرگون کرد.

در پایان وزیر آموزش و پرورش و مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها تفاهم نامه‌ای را امضا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار