در دهه فجر انجام خواهد شد

افتتاح ۴۲۲ کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، از افتتاح ۴۲۲ کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۴۲۲ کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور

به گزارش صدا و سیما، خیرالله خادمی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر، ۴۲۲ کیلومتر مسیرهای بزرگراهی و راه‌های اصلی در سراسر کشور احداث می‌شود، اظهار داشت: برای احداث این مسیرها که بخشی از آن‌ها در کریدورهای ترانزیتی بین المللی واقع شده اند از ابتدای احداث تاکنون، ۱۶ هزار و ۵۷۸ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: برنامه ریزی و مقدمات بهره برداری از این مسیرها از ابتدای سال جاری آغاز شده است، به طوری‌که با توجه به نیاز ترافیکی و برای رفاه مردم، تاکنون هر تعداد از این میزان آماده شده به صورت آزمایشی زیر عبور قرار گرفته است و در حال حاضر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: قسمت‌هایی از کریدورهای ترانزیتی ساحل جنوبی کشور به طول ۵۱ کیلومتر، ۴۰ کیلومتر از کریدور سراسری غرب کشور و ۴۸ کیلومتر از کریدور چابهار به سمت بیرجند و مشهد را از جمله طرح‌های آماده افتتاح به مناسبت دهه فجر است.

وی ادامه داد: تبدیل راه‌ها به بزرگراه در محورهای پرتردد و تکمیل کریدورهای ترانزیتی بزرگراهی از جمله برنامه‌های توسعه بزرگراه‌ها در کشور است که در همین راستا ۴۲۲ کیلومتر مسیر بزرگراهی احداث و به بهره برداری می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه پراکندگی این طرح‌ها سراسر کشور را پوشش می‌دهد افزود: توجه به معیارهای توسعه پایدار در برنامه ریزی‌های مرتبط سبب شده تا توسعه شبکه راه‌ها در سراسر استان‌های کشور در دستور کار باشد و به همین دلیل است که امروز شاهد افتتاح این طرح‌ها در استان‌های مختلف هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، استان‌های اصفهان، ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان را استان‌هایی اعلام کرد که به مناسبت دهه فجر در آن‌ها طرح راه و بزرگراه افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار