نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اصحاب رسانه

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهردر نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به بررسی عملکرد یک ساله شورای شهر و شهرداری پرداختند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اصحاب رسانه

در این نشست مصطفی سالاریان ریاست شورای اسلامی شهر اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:در شهرستان اسلامشهر با توجه به شرایط تحریم در کشور طرحهای عمرانی در حال پیشرفت است و در این رابطه به تشریح آخرین وضعیت طرح بزرگ متروی اسلامشهرپرداخت.

وی در ادامه بیان کرد:بحث انتقالی بودن خط متروی اسلامشهر تقریبا"نهایی شده ولی صددر صد نیست و تفاوت طرح انتقالی و تبادلی مترو را در این دانست که در طرح انتقالی مردم با ادامه و استفاده ازایستگاه خط آزادگان به مترو اسلامشهر اتصال خواهند یافت ولی در طرح تبادلی مردم در ایستگاه آزادگان پیاده و سپس قطار تعویض خواهند کرد که با توجه به هزینه های سنگین مترو طرح تبادلی را به صرفه ندانست.

سالاریان افزود:بزرگراه آیت الله سعیدی و معبر ورود به شهرستان اسلامشهر در میدان نماز یک جاده ترانزیتی و محل عبور مردم شهرستانهای استان تهران اطراف اسلامشهرودر بعضی موارد عبوری سایر استانهای کشور است و مردم اسلامشهر میبایست تاوان ترافیک شهرستان را بپردازند که با توجه به راه اندازی مترو اسلامشهر در آینده صلاح نیست مردم اسلامشهر به تنهایی هزینه های این ترددهای سنگین و درگیر شدن در ترافیک را پرداخت کنند و شهرستانهای اطراف اسلامشهر نیز باید به کمک بیایند.

سپس در ادامه علی اکبر ترابی عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر نیز در سخنانی با لحاظ شدن مبلغ پرداختی به پیمانکار طرح مترو به صورت ماهانه در بودجه سال 99 شورااذعان کرد:احداث ایستگاه مترو اسلامشهر در میدان نماز پیش از رسیدن دستگاه حفاری و همزمان دیده شدن اعتبار برای کمربند شمالی و نصب پل در طرح تقاطع غیر همسطح میدان نماز از جمله طرحهای شورا در سال جدید است.

امین اسدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اسلامشهر نیز در ادامه افزود:در سال نود وهشت به میزان 80000متر مربع آسفالت ریزی و 67000متر مربع زیر سازی و جدولگذاری در سطح شهرستان اسلامشهر انجام شده که خدمتی بی منت است و از شهروندان درخواست نمود با ایده های جدید مجموعه شورا و شهرداری را در این جهت یاری کنند.

حسین علی ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اسلامشهر نیز در سخنانی تصریح کرد:با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی بود،وضعیت فرهنگ و آموزش در شهرستان اسلامشهر در وضعیت مطلوب قرار دارد و ارتقاء برنامه های فرهنگی را در رأس امور کاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها دانست.

وی برگزاری جشنواره قاب شهر،جشنواره فیلم مردمی عمار،جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان و سی و هشتمین جشنواره فیلمهای فجر همزمان با تهران در پردیس سینمایی فجر اسلامشهر از جمله فعالیتهای فرهنگی عنوان کرد،که با حمایت مسئولین و ارگانها و نهادهای شهرستان برگزار ودر حال اجرا می باشد.

در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و اصحاب رسانه و خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود در مواردی از جمله، ضرورت افزایش بودجه فرهنگی اسلامشهر،احداث دو فرهنگسرای جدید،حضور یک نماینده محلی در مجلس شورای اسلامی و ساماندهی کارگران فصلی پرداختند.

در این جلسه با توجه به انعکاس خوب برنامه ها و فعالیتهای شورا و شهرداری اسلامشهر توسط اصحاب رسانه و خبرنگاران ،توسط اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اهدای لوح سپاس از فعالیتهای آنان تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار:ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار