در جلسه هماهنگی ستاد انتخابات مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی عنوان شد:

یکی از شیوه های اجتماعی کردن دانش آموزان، مشارکت آن ها در شوراهای دانش آموزی است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، یکی از شیوه های اجتماعی بار آوردن دانش آموزان را مشارکت آن ها در تشکل های دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از شیوه های اجتماعی کردن دانش آموزان، مشارکت آن ها در شوراهای دانش آموزی است

طاهر علمی در جلسه هماهنگی ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی با بیان این که جنس گام دوم انقلاب، عمل است، گفت: انقلاب به ملت ایران، ایمان، عزت و اراده داد و امروز پرچم روشنگری که امام راحل به این ملت داد در دستان ماست.

او با بیان این که یکی از رسالت های مهم تعلیم و تربیت، تربیت اجتماعی دانش آموزان و آماده کردن آن ها برای شرکت فعال در زندگی اجتماعی است، افزود: یکی از اهداف مهمی که در سند تحول عنوان شده رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است که مصادیق مختلفی برای این حیات طیبه می توان عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، علم، عمل، تفکر، ایمان و اخلاق به عنوان عناصر مدنظر برای رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه معرفی شده که وجوه مشترکی با گام دوم انقلاب دارد.

علمی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیز تربیت متعهدانه و مومنانه جوانان را مقام معظم رهبری مطرح کردند که همان حیات طیبه است که با عناصری همچون علم و پژوهش آغاز و با سبک زندگی خاتمه می یابد.

او اجتماعی بارآوردن دانش آموزان را از وجوه مشترک سند تحول و گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: یکی از شیوه های اجتماعی کردن دانش آموزان مشارکت آن ها در تشکل های دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی است و مجلس دانش آموزی نیز برای همین امر و در جهت آشنایی دانش آموزان با زندگی اجتماعی و آگاهی از حقوق اجتماعی شکل گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: انتخابات مجلس دانش آموزی، سه مرحله دارد که مرحله اول انتخابات شوراهای دانش آموزی است که در آبان ماه در مدارس برگزار می شود و مرحله دوم، مرحله ناحیه ای و منطقه ای است که منتخیبن این مرحله به مرحله استانی که در اسفندماه برگزار می شود،راه می یابند.

6 نفردانش آموز دختر و پسر استان به مجلس دانش آموزی راه می یابند

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه با ارایه گزارش از روند انتخابات مجلس دانش آموزی بیان کرد: بر اساس جمعیت دانش آموزی استان، در مرحله استانی 18 نفر از دانش آموزان که 9 نفر آن ها پسر و 9 نفر دختر هستند پس از رای گیری به عنوان هیات رییسه شوراهای دانش آموزی انتخاب می شوند و از بین آن ها، 3 نفر دانش آموز پسر و 3 نفر دانش آموز دختر که بیشترین رای را کسب کنند و حائز شرایط باشند، به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند.

صمد علیزاده افزود: احراز صلاحیت و بررسی مدارک کاندیداها قبل از انتخابات و نحوه تبلیغ آن ها برای برگزاری انتخابات سالم، مهم است.

او همچنین گفت: در تلاش برای تشکیل پارلمان استانی مجلس دانش آموزی هستیم و پس از برگزاری انتخابات، برنامه ریزی های لازم را در این راستا اتخاذ می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار